נושאים קשורים

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"

גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים

השריפה בהוסטל בירושלים: חשד להיעדר אמצעי כיבוי אש

שני דיירים נהרגו הבוקר בהוסטל לתשושי נפש, המנוהל על-ידי עמותת "עלי שיח". במשטרה בודקים האם מדובר בבית פרטי שהוסב להוסטל – ללא התקנת אמצעי כיבוי כחוק



הצגה חדשה חושפת את השכול דרך עיניו של אדם עם מוגבלות

"בוקר של שוטים" מבית תיאטרון עוטף הנגב מציגה את דמותו של עוזאי, אדם עם מוגבלות שאיבד את שני אחיו בעקבות מלחמת לבנון הראשונה
ראשיאוטיזםבדיקת מעבדה: "השעון שנמכר לנער האוטיסט מזויף"

בדיקת מעבדה: “השעון שנמכר לנער האוטיסט מזויף”

1,500 שקל שילם הנער לחנות בי-ם. משפחתו: ניצלו אותו. החנות: "זו לא בדיקה נייטרלית, ליבואן הרשמי יש אינטרס"

רק שלשום סיפרנו לכם כאן ב”שווים” את הסיפור המקומם על הצעיר האוטיסט שנכנס לחנות “להיט בראש שעונים” בירושלים כדי לקנות שעון מעורר, ויצא משם עם שעון יד של הוגו בוס ב-1,500 שקל. אמו, שאיתה שוחחנו, תיארה כיצד ניגשה לחנות וביקשה להשיב את השעון ולקבל בחזרה את הכסף – אלא שלדבריה נתקלה בגידופים ובקללות מצד בעלי החנות.

הסיפור, שזכה לתהודה אדירה ברשת, מקבל עכשיו תפנית חדשה. לאחר שעלו ספקות אצל המשפחה בנוגע לאותנטיות של השעון, היא החליטה לשלוח אותו לבדיקה. השעון הועבר למעבדת השירות של חברת פלאנט, שהיא היבואנית הרשמית של שעוני הוגו בוס בישראל. בתום הבדיקה קבעו אנשי המעבדה חד משמעית כי השעון מזויף.

כאמור, השעון נמכר לצעיר ב-1,500 שקל. אלא שלהערכת בכיר בפלאנט, השעון שווה לא יותר מ-100-200 שקל, המחירים שבהם גם אפשר למצוא אותו בשוקי מדינות המזרח. לדבריו, השעון המקורי של חברת הוגו בוס מאותו דגם עולה כ-1,600 שקל. כלומר, שעון שהבדיקה העלתה שהוא מזויף נמכר במחיר של המקור.

יתרה מכך, לפי אותו בכיר בפלאנט החנות “להיט בראש שעונים” כלל אינה מורשית על ידי הוגו בוס העולמית למכור שעוני הוגו בוס. ל”שווים” נודע כי המקרה הועבר לעו”ד שלמה כהן, עורך הדין של הוגו בוס לענייני סימני מסחר בישראל, והוא מתכוון להתחיל בהליך של תביעה נגד החנות.

השעון שרכש הצעיר. המעבדה של היבואן הרשמי קבעה שהוא מזויף, החנות טוענת שליבואן יש אינטרס

כזכור, הכל החל מפוסט כואב שכתב אברהם רון, אח של הבחור האוטיסט. וכך הוא כתב:

“אני רוצה לשתף אתכם בחוויה כואבת. אחי, בחור בן 18, ילד בחינוך המיוחד (אוטיסט 100% נכות), הוא בחור מדהים עם לב זהב, שמעולם לא פגע בזבוב. לצערי, קל מאוד להבחין שהוא לא ילד רגיל.

ביום חמישי, 26 באפריל, הוא הלך לקנות שעון מעורר בחנות ‘להיט בראש שעונים’ ברחוב בן הלל 4 בירושלים. הוא ראה שעון שמצא חן בעיניו והחליט לרכוש אותו בעלות של 80 שקל. המוכר ניסה למכור לו בנוסף שעון יד וביקש ממנו למדוד אותו. כששאל מה מחיר השעון, ענה לו המוכר 500 שקל.

אחרי שמדד את השעון והתחיל להביע התעניינות, המוכר שינה את דעתו ואמר לו שהשעון עולה 1,500 שקל. אחי נבהל מהמחיר, שהוא חלק גדול מקצבת הנכות שלו, אמר תודה וניסה לצאת מהחנות. המוכר התחיל לעשות מניפולציות ואמר שמכיוון שהוא מדד את השעון הוא חייב לקנות אותו ודרש ממנו לשלם.

אחי לא ידע איך להגיב. הוא לא מסוגל להתנגד, במיוחד בחברת אנשים שהוא לא מכיר, ונתן לו את כרטיס האשראי, שבתוך דקה חויב ב-1,580 שקל. על הקבלה אין כמובן תיאור, אלא רק סכום.

אחי חזר הביתה בוכה בטראומה על מה שקרה. אני לא יכול לתאר לכם בכתב איך נשבר לי הלב לראות דבר כזה. הוא פשוט נשבר, כל הביטחון שלו ירד לרצפה. הוא לא מוכן לצאת מהבית לבד.

כמה ימים אחרי, ב-30 באפריל, אמא שלי נכנסה לחנות במטרה להחזיר את השעון. בכל זאת, מדובר בסכום גדול של כסף שאחי צריך לחיות ממנו. היא הסבירה למוכר שהיא רוצה להחזיר את השעון, כמובן בתוך קופסה ועם קבלה. המוכר התנגד וטען שאחי כבר לבש את השעון ואין אפשרות להחזיר.

אמא שלי נשברה ואמרה לו שמי שיש לו לב לגנוב מילד כזה, ייפול. המוכר התנפל עליה בקללות שאני אחסוך לכם פה וגירש אותה מהחנות באיומים פיזיים.

אני כותב לכם את זה שבור. אני חושב שכמו שלכל אדם יש זכות להיות עצמאי, גם לאחי יש, אבל בינינו מסתובבים אנשים שמנצלים את זה לרעה. אדם שמסוגל לעבוד על ילד עם מוגבלות זה אדם רע”.

אתר “שווים” שוחח גם עם אמו של הצעיר והיא אישרה את כל הפרטים. האם אמרה כי היא שוקלת לפנות לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ואולי אף להתלונן במשטרה.

עו”ד אסף אמון, שמייצג את משפחת הנער האוטיסט

עו”ד אסף אמון, המייצג את משפחת הצעיר, מסר כי “השעון נלקח למעבדה אצל היבואן הרשמי, ולאחר בדיקה התברר כי השעון מזויף ואינו שייך למותג Hugo boss. ממצאים חמורים אלו יועברו לגורמים המוסמכים לצורך המשך טיפול”.

תגובת בעלי חנות “להיט בראש שעונים” בירושלים:  

1.       מדובר בפוסט שקרי ונקמני מצד משפחתו של הלקוח, שאיימה להרוס לנו את העסק כי לא נענינו לבקשתם – על אף שפעלנו בהגינות וביושר. בכוונתנו למצות איתם את ההליכים בבית המשפט ולתרום את הכסף לעמותות המסייעות לבעלי מוגבלויות.

2.       לא הבחנו בשום צורה שהבחור (ולא “הילד”) מחייב יחס חריג. וגם אם כן – מי שמנו להפלותו?

3.       הבחור נכנס לחנות בצורה מודעת, עם כוונה מודעת לרכוש שעון, בחר על דעת עצמו בעצמאות מלאה, קנה בכרטיס האשראי שלו מיוזמתו, רכש ויצא מהחנות מרוצה וללא כל טענה, גם לא לגבי המחיר (שההפרש בינו לבין רכישה ברשת ברור ומוכר לכל). לטעון שהוא לא מודע או שנעשתה עליו מניפולציה זה קשקוש!

4.       נוסיף כי השעון נמכר בהנחה משמעותית מהתמחור הרשמי שנקבע על ידי היבואן, וכן, הרוכש רכש גם שעון מעורר שעלותו הממוצעת בזאפ הינה 300 שקל, ולכן כל שנטען לגבי המחיר בפוסט של אברהם רון הינו הטעיה והוצאת לשון הרע.

5.       כאשר הוריו הגיעו לחנות לאחר ארבעה ימים, הוסבר להם כי השינוי ברצועה הפך אותו למשומש ובלתי ניתן להחזרה, והכל בהתאם לחוק, אך הם איימו שיהרסו לנו את העסק אם לא נעשה כרצונם. בשום שלב לא צוין בפנינו כי מדובר בבחור על הספקטרום האוטיסטי וגילינו זאת רק כשראינו את הפוסט.

6.       מיד עם עליית הפוסט, הרבה לפני שהיה ויראלי, שלחנו להם שאנחנו מוכנים לבוא לקראתם ולפצותם, על אף שנהגנו על פי הכללים, ולבטל את העסקה לפנים משורת הדין, אך הם כבר הצטיידו בעורכי דין שייעצו להם כנגדנו והיו נחושים לפגוע בנו כלכלית והחלו במסע הכפשות, איומים וגידופים שלא יפה המקום להם, ואף נעזרו בתקשורת לצורך העצמת הנושא מנקמנות גרידא.

7.       לעניין מקוריות השעון, למיטב ידיעתנו מכרנו קופסה מקורית, השעון מקורי, לשעון אחריות יצרן וכל המסמכים הנדרשים מסופקים בעת הרכישה. אנו לא מתכוונים להיכנס לתוך סכסוכים של היבואן הרשמי ויבואנים מקבילים, ועד לרגע זה לא הובאה בפנינו שום בדיקה נייטרלית ואובייקטיבית שהשעון מזויף (ליבואן הרשמי בישראל אינטרס עסקי).

יש להפנות כל שאלה בנושא ליבואן (פרטיו המלאים אצלנו במערכת), שהינו יבואן מורשה ביבוא מקביל, ממנו נרכש השעון כחוק.

8.       אנו מוסד משפחתי בעל מוניטין רב בשנים, אשר רמת השירות והאמינות שלו אינן מוטלות בספק – ויעידו על כל אלפי לקוחות מרוצים לאורך השנים.

9.       אנו נגן על צדקתנו בגאון, נמצה את הדין כנגד כל מי שסייע לפוסט השיימינג והפייק ניוז להעמיד אותנו למשפט, לגזור גזר דין ולתלות בכיכר העיר, ללא מתן אפשרות לתגובה, ובראש ובראשונה אברהם רון שניגן לכולכם בחוסר תום לב על מיתרי הרגש תוך ניצול ציני של קהילת הנכים ובעלי המוגבלויות והוציא לשון הרע כנגדנו.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות