נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאלופים: הספורטאים הפראלימפיים שמופיעים על אריזת הקורנפלקס

אלופים: הספורטאים הפראלימפיים שמופיעים על אריזת הקורנפלקס

תלמה והוועד הפראלימפי משיקים מהלך משותף לתמיכה בספורטאים הנכים לקראת המשחקים בטוקיו 2021

מימין: ורוניקה גירנקו, אחיה קליין ורוני אוחיון על אריזת “קורנפלקס של אלופים”. צילומים: rocco run

חברת תלמה והוועד הפראלימפי בישראל חברו יחד למהלך משותף לתמיכה בספורטאים הפראלימפיים לקראת המשחקים בטוקיו 2021. במסגרת המהלך, תמונותיהם וסיפוריהם של שלושה ספורטאים פראלימפיים יופיעו על אריזות “קורנפלקס של אלופים” במהדורה מיוחדת.

הספורטאים – ורוניקה גירנקו, אחיה קליין ורוני אוחיון – מגיעים מענפי השחייה, החתירה וכדור שער. גירנקו, שחיינית בנבחרת השחייה, סיפרה על התאונה שהותירה אותה נכה. “כשהייתי בת חמש נסענו לבקר את סבי וסבתי, והתנגש בנו רכב”, היא משחזרת. “ישבתי מאחור ועפתי קדימה. בעקבות התאונה נפגע עמוד השדרה שלי, ונותרתי מרותקת לכיסא גלגלים. עם עזרה ממאמנים ומחברים הפכתי מנערה חסרת ביטחון – לשחיינית מקצועית בתחרויות בינלאומיות”.

על הקמפיין אמרה גירנקו: “אני גאה ומתרגשת על המהלך, שמקדם את הספורט הפראלימפי בישראל, וערכים כמו נחישות, התמדה, מימוש עצמי, וגם מייצר שיח של גיוון והכללה. חוץ מזה, אני שמחה להופיע על אריזה של קורנפלקס”.

הסיפור של אחיה קליין, חותר בסירת רביעייה בנבחרת החתירה, מוכר לישראלים רבים. קליין נפצע במהלך פעילות מבצעית בגבול עזה, וכתוצאה מכך איבד את מאור עיניו. לאחרונה התראיין ל”שווים” לקראת המשחקים הפראלימפיים. “עם כל הקושי והמורכבות, החלטתי להכיל את הפציעה שלי ולצאת לדרך חדשה”, הוא אומר. “כשהתחלתי לחפש הזדמנויות חדשות, גיליתי את הספורט הפראלימפי, ומאז אני בזה בכל הכוח.

“כאחד שרוצה לתמוך בספורטאים”, הוא ממשיך, “ולקדם אורח חיים פעיל וחתירה למצוינות – אני גאה ומתרגש לחבור לתלמה, ואני מזמין את כולם לצפות במשחקים הקרובים בטוקיו”.

הספורטאית השלישית שמככבת על אריזות הקורנפלקס היא רוני אוחיון, שחקנית כדור שער בנבחרת הנשים. “נולדתי עם לקות ראייה קשה”, היא מספרת. “למרות זאת, תמיד אהבתי ספורט ואהבתי אתגרים. כבר בתור ילדה הייתי הולכת למשחקים במרכז לעיוור, ואז התאהבתי בכדור שער. היום אני גאה להיות הסנטרית של נבחרת ישראל. אני בטוחה שהפרויקט עם תלמה יעורר השראה בכולם ויעודד אותם להגשים את עצמם”.

כחלק מהמהלך, אריזת “קורנפלקס של אלופים” של תלמה תושק החודש באריזה חגיגית, ועליה סיפורם של שלושת הספורטאים, שגם מקבלים חסות וליווי מהחברה עד למשחקים הפראלימפיים. “החזון והייעוד של תלמה הם לקדם אורח חיים פעיל בקרב כל המשפחות בישראל”, נמסר מהחברה. “תלמה שואפת להביא למיצוי היכולות של כל אחד וכל אחת, כדי להגשים חלומות, להגיע להישגים ולהיות אלופות ואלופים בכל תחום שאליו נשאף”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ניסים סספורטס, מנכ”ל הוועד הפראלימפי, אמר: “אנחנו מודים מאוד לתלמה על הבחירה בספורטאים שלנו, שהם דוגמה לנחישות ומצוינות, ואם מדובר ב’קורנפלקס של אלופים’ – הרי אין מתאימים מהם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות