נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותהזמרת החירשת שמשגעת את אמריקה

הזמרת החירשת שמשגעת את אמריקה

מיהי מנדי הארבי, המתמודדת שריגשה את צופי America's Got Talent עד דמעות. כן, אפילו את סיימון קאוול

 מערכת שווים

אמריקה מאוהבת, והפעם מושא האהבה היא זמרת חירשת בשם מנדי הארבי (Mandy Harvey), שנתנה ביום שלישי בלילה את הופעת חייה בתוכנית הכישרונות האמריקאית America’s Got Talent.

ההופעה המחשמלת של מנדי הארבי:

הארבי, ילידת פלורידה בת 29, שרה במהלך האודישנים של התוכנית שיר שהיא עצמה חיברה בשם Try (“לנסות”). הקהל הנרגש עמד על הרגליים לכבודה והריע לה ממושכות, והיא אפילו זכתה לחיבוק חם משופט התוכנית ואחד האנשים הקשוחים בתעשיית הבידור האמריקאית, סיימון קאוול.

הארבי, שהגיעה לתוכנית יחד עם המתורגמנית שלה, שרה, סיפרה לשופטים כי איבדה את השמיעה בגיל 18, כתוצאה ממחלת רקמת החיבור (connective tissue disorder), שגרמה להתנוונות המערכת העצבית שלה.

“התחלתי לשיר בגיל 4”, הוסיפה הארבי לספר, “אך כשהתחרשתי איבדתי את התקווה שאוכל להמשיך עם המוזיקה”. המשבר הזה נמשך כשנתיים, עד שהארבי הצליחה להתחבר שוב לשורשיה המוזיקליים, באמצעות זיכרון השרירים, עזרים מוזיקליים חזותיים וביטחון ביכולת שלה לכוון את קולה. לבמת התוכנית היא עלתה יחפה, כדי להרגיש את הקצב דרך גופה.

כשנשאלה על ידי השופטים מדוע קראה לשיר שלה Try, ענתה שמדובר בשיר אישי מאוד שנועד להזכיר לה לא לוותר על החלומות שלה. “אחרי שאיבדתי את השמיעה כבר ויתרתי”, אמרה בכנות, “אבל אני רוצה לעשות יותר בחיים שלי מאשר רק לוותר”.

בתום הופעתה המרגשת עד דמעות אמר לה קאוול בשנינות, “אני חושב שבשביל זה את לא צריכה מתורגמנית”, ולחץ בחוזקה על כפתור הזהב ששלח אותה לשלב הבא – שלב ההופעות החיות.

בערך שלה בוויקיפדיה מוגדרת הארבי כזמרת ג’אז חירשת. ב-2009 היא הוציאה אלבום בהפקה עצמית בשם “סמייל”, שזכה לשבחים מהמבקרים בעולם הג’אז. ב-2014 הוציאה לשוק את אלבומה השלישי תחת השם All of Me.

מעכשיו – כך זה נראה – עתידה המוזיקלי של הארבי מבטיח מתמיד.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות