נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותלראשונה בעולם: פארק מים מיוחד לנכים

לראשונה בעולם: פארק מים מיוחד לנכים

בסוף השבוע נפתח בטקסס פארק "אי ההשראה של מורגן", שתוכנן עבור אנשים בכיסאות גלגלים

מערכת שווים


טיולים בעולם עבור נכים בכיסאות גלגלים הם אתגר לא פשוט, על אחת כמה וכמה כשמדובר בפעילויות אתגריות. בשביל זה בדיוק הוקם פארק מים חדש שנפתח בסוף השבוע בטקסס, ארה”ב, הפותח אפשרויות חדשות לאוכלוסייה זו.

במקום כיסאות גלגלים חסיני מים. פארק המים בסן אנטוניו. צילום: רובין ג’רסטד, מתוך אתר פארק “אי ההשראה של מורגן”

הפארק, הנקרא “אי ההשראה של מורגן” (Morgan’s Inspiration Island), תוכנן במיוחד עבור אנשים עם מוגבלות פיזית. לאנשים אלה יש גם בונוס מיוחד: כניסה חופשית לפארק.

מדובר למעשה בפארק המים הנגיש הראשון בעולם. הפרויקט הזה הוא חלק מפארק גדול ונגיש בשם “ארץ הפלאות של מורגן” (Morgan’s Wonderland), שנפתח בסן אנטוניו בשנת 2010. גם הסיפור מאחורי הקמת הפארק מעניין. בני הזוג שייסדו אותו, גורדון ומגי הרטמן, קראו אותו על שם בתם מורגן, שמתמודדת גם עם מוגבלות שכלית וגם עם מוגבלות פיזית.

בפארק, שבו הושקעו 17 מיליון דולר, יש אטרקציות רבות, בהן שיט בסירת נהר שנגישה לכיסאות גלגלים, מתחמים עם מתקני מים מגוונים וכן אזורים עם גייזרים, תותחי מים, סילוני מים ודליי ענק נשפכים.

כדי לא להזיק לכיסאות הגלגלים של המבקרים, מציעים בפארק כיסאות גלגלים משלהם, חסיני מים ומעוצבים במיוחד בשביל הפעילויות במקום על בטריות. הכיסאות הללו מונעים בלחץ אוויר, והם מוצעים בחינם למי שמקדים להגיע לפארק. גם רכבים חסיני מים וכיסאות גלגלים ידניים מוצעים במקום. כלבי שירות יכולים להיכנס לפארק, אך לא לאזורי המים.

“‘אי ההשראה של מורגן’ הוא לא פארק לאנשים עם צרכים מיוחדים”, מבהיר הבעלים גורדון הרטמן. “זה פארק של שילוב. הוא עוצב בשיתוף עם אנשים עם מוגבלות ומיועד להנאת כולם”.

כמה עולה כניסה? כאמור, אנשים עם מוגבלות לא צריכים לשלם. כניסה למבוגר עולה 17 דולר וכרטיס לילד 11 דולר. הפארק יהיה פתוח מדי יום עד אמצע אוגוסט, ובכל סוף שבוע בהמשך השנה.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות