נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהמכביה כבר כאן, ויש גם משחקים פראלימפיים

המכביה כבר כאן, ויש גם משחקים פראלימפיים

ספורטאים נכים מישראל ומהעולם מתחרים בשחייה, טניס שולחן וכדורסל. אז למה שלא תבואו לראות?

מערכת שווים


בטקס חגיגי באיצטדיון טדי יצאה אמש לדרך המכביה ה-20. כעשרת אלפים ספורטאים מ-80 מדינות נוטלים חלק בתחרויות בארבע קטגוריות: נוער, פתוחה, מאסטר ופראלימפי.

הקטגוריה הפראלימפית כוללת תחרויות בשלושה ענפים: שחייה, טניס שולחן וכדורסל.

תחרויות השחייה מתקיימות במסגרת התחרויות הרגילות במכון וינגייט. במסגרת זו הגיעו לארץ מספר שחיינים בולטים מחו”ל, בהם השחיין האוסטרלי מתיו לויו המדליסט הפראלימפי ההונגרי יאנוס אסצ’י.

נקודה מעניינת היא שכמה שחיינים מבית הלוחם תל אביב הצליחו לקבוע את הקריטריון גם לתחרויות המאסטרס (ותיקים) בשחייה הרגילות במכבייה. אחד מהם הוא זיו בטר, שיתחרה גם במשחים הפראלימפיים וגם במשחי המאסטרס.

שחקנים מחו”ל ומהארץ בבית הלוחם, השבוע. צילום: קרן איזיקסון

תחרויות הטניס שולחן בקטגוריית עמידה מתקיימות יחד עם התחרויות הרגילות במרכז הקונגרסים בחיפה. ספורטאים בולטים שהגיעו מחו”ל הם המדליסט הפראלימפי הברזילאי ישראל סטרו, וברק מזרחי, שייצג את אוסטרליה באולימפיאדת ריו.

בתחרויות הכדורסל בכיסאות גלגלים משתתפות ארבע קבוצות. נבחרת ארה”ב מחוזקת בשחקנית בריטית, ועוד שלוש קבוצות ישראליות שיורכבו משחקני נבחרת העתודה, נשים וכדורסלן רוסי. המשחקים מתקיימים במסגרת הטורניר הרגיל באולם סליסברג בירושלים, שהונגש במיוחד למכביה בסיוע הטוטו. בנוסף, מתקיים טורניר שלשות בהשתתפות השחקנים מחו”ל ושחקנים ישראלים בבית הלוחם תל אביב.

כאמור, טקס הפתיחה נערך אתמול בלילה בירושלים, כאשר בין שבעת הספורטאים שהשתתפו בהדלקת לפיד המכבייה הייתה החותרת הפראלימפית מורן סמואל, זוכת מדליית הארד במשחקים בריו. טקס נעילת המכבייה יתקיים ב-18 ביולי בלטרון, ויהווה גם את אות הפתיחה לחגיגות ה-70 למדינת ישראל.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות