נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
הסתדרות 480-100

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיחדשותבן 11 יושב בבית כבר 4.5 חודשים כי "לא נמצאה כיתה מתאימה"

בן 11 יושב בבית כבר 4.5 חודשים כי “לא נמצאה כיתה מתאימה”

המועצה המקומית מבקשת לשלב את הילד בחינוך המיוחד, בניגוד להמלצת משרד החינוך. אמו: "הוא כבר היה שם וסבל מהתעללויות"

לי-ים קראוס לוי. “ילד מקסים שרוצה להתקדם בחיים, אבל בכל הזמן שהוא היה בחינוך המיוחד הוא רק הלך אחורה”

מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, כבר קרוב לארבעה חודשים וחצי, ילד בן 11 וחצי יושב בבית, ללא מסגרת חינוכית, וזאת בנימוק שאין כיתה מתאימה עבורו. לאור זאת, במועצה שבה הוא מתגורר החליטו לשלב אותו בחינוך המיוחד, בניגוד להמלצת משרד החינוך. אמו מתנגדת נחרצות: ”במשך שנה וחצי הוא היה בחינוך המיוחד ולא התקדם, אלא רק סבל מהתעללויות והצקות”.

הילד, לי-ים קראוס לוי, תושב היישוב כפר יעבץ במועצה האזורית לב השרון, מתמודד עם הפרעת התנגדות המכונה ODD. מדובר בהפרעה התפתחותית התנהגותית, המתאפיינת בדפוס חוזר ונשנה של התנהגות ”דווקאית” ומתריסה כלפי דמויות סמכות. לפני תחילת השנה החליטו במועצה האזורית כי לי-ים ילמד בחינוך המיוחד, בטענה כי אין במועצה האזורית, ברשויות הסמוכות ובאזור השרון כיתה רגשית המתאימה לו.

בעקבות זאת הגישה אמו, ענבל קראוס לוי, ערעור למשרד החינוך, ולשמחתה ערעורה התקבל. שחור על גבי לבן קבעו במשרד החינוך כי לי-ים צריך להיות בכיתה מיוחדת-רגשית בבית ספר רגיל.

”לי-ים מתפקד ברמת בני גילו במקצועות השפה והינו בעל ידע עולם נרחב”, נכתב בהחלטה. “יחד עם זאת יש לילד בעיות משמעותיות בוויסות חושי, קשיי הסתגלות והתנגדות במסגרת חינוכית, דימוי עצמי נמוך, קושי בתחום הגרפי והמוטורי ובעיות קשב וריכוז”.

עוד נכתב כי ”האם ביקשה לשלבו בחינוך הרגיל בכיתה רגשית, כדי לעבוד על תחושת המסוגלות של הילד והדימוי העצמי שלו. ההורים לקחו אחריות לטפל בילד על ידי פסיכולוג קליני עם הדרכת ההורים”.

”חשוב לי להסביר, הילד שלי לא יכול להימנע מהמעשים שלו כי אין לו אופציה כזו”, אומרת האם בשיחה עם “שווים”. לדבריה, ”לי-ים הוא ילד מקסים שרוצה להתקדם בחיים, אבל בכל הזמן שהוא היה בחינוך המיוחד הוא רק הלך אחורה. אנחנו לא מוכנים לשים אותו עם ילדים גדולים ממנו ושהוא לא ילמד כלום. עדיף לנו שיישאר איתנו בבית, לפחות אני מלמדת אותו כמה דברים.

“עברנו תהליך ארוך מאוד כדי להוציא אותו מהחינוך המיוחד ואנחנו לא נחזיר אותו לשם. הוא סבל מהצקות על בסיס יומיומי. ילד אחד אפילו סגר אותו בממ”ד. מבחינה נפשית הוא כבר לא היה מוכן ללכת לבית הספר”.

לדברי האם, המשפחה עברה לכפר יעבץ מכפר סבא רק כדי שללי-ים תהיה כיתה מתאימה בבית ספר רגיל. ”ועדת הערר של משרד החינוך קבעה כי הוא צריך ללמוד תחת הקטגוריה הזו. אני לא מבינה למה רוצים להחזיר אותו לחינוך המיוחד”, היא אומרת בכעס, “הוא לא מתאים לשם בכלל”.

“במועצה טוענים שהם סרקו את כל האזור ולא מצאו אפילו כיתה אחת מתאימה, ולכן הם מחזירים אותו לחינוך המיוחד. אחרי כל המאמצים שלי הילד שלי לא ילמד שם, נקודה. אין לי בעיה לנסוע גם למקומות רחוקים אם צריך, הכל בשביל הילד שלי, רק שימצאו לי פתרון”.

לפי טענת האם, המועצה עוקפת את ההחלטה של משרד החינוך: ”הם עוברים על הוראה ישירה של המשרד, למה הם מחליטים עליו? אני ממש פוחדת כי בקרוב איחשב להורה שמסרב לשלוח את הילד שלו לבית הספר, על כל ההשלכות של זה. פניתי לייעוץ משפטי בנושא, ואני אלחם ואעשה את הכל כדי שהבן שלי לא יחזור לחינוך המיוחד, כי הוא פשוט לא מתאים לשם”.

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה כי קיים שיבוץ לתלמיד אשר מתאים לצרכיו. “מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב”, לשון התגובה.

ממועצה אזורית לב השרון נמסר: “לתלמיד יש שיבוץ במסגרת חינוכית בהתאם לצרכיו החינוכיים. בשל  צנעת הפרט לא נוכל למסור פרטים נוספים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות