נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהיסטוריה עולמית: מועמדת עם תסמונת דאון למועצת עיר

היסטוריה עולמית: מועמדת עם תסמונת דאון למועצת עיר

אלאונור ללו בת ה-34 מתמודדת למועצת העיר אראס בצפון צרפת ומבטיחה לקדם שיוויון ונגישות

היסטוריה נרשמה לאחרונה בצרפת, כאשר לראשונה אישה עם תסמונת דאון הציגה את מועמדותה לחברות במועצת העיר אראס שבצפון המדינה. ככל הידוע, מדובר גם במקרה ראשון מסוגו בעולם.

המועמדת, אלאונור ללו, בת 34, תושבת אראס, נלחמה לאורך כל חייה על מנת שיתייחסו אליה כשווה. זה המסר שקיבלה גם כילדה. הוריה השקיעו בה רבות, חינכו אותה לשאוף לעצמאות ואף סירבו להכניס אותה לבית ספר לחינוך מיוחד.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2610450299193677&set=a.1407909132781139&type=3&source=11&referrer_profile_id=100006861973105
כרזת הבחירות

כיום היא עובדת במשרה ניהולית בבית חולים פרטי בעיר הולדתה וגם עומדת בראש אגודה הנאבקת בסטיגמות החברתיות כלפי הלוקים בתסמונת דאון. שם האגודה – “אגודת ידידי אלאונור”.

בבחירות המקומיות, שיתקיימו ב-15 במרץ, מתמודדת ללו על מושב במועצה המיועד לאנשים עם מוגבלות. הנושאים שבהם היא מתמקדת כוללים עיר נקייה יותר, חברה הוגנת יותר ושיפור הנגישות. במסגרת זו היא מבטיחה לדאוג לאביזרי שמע שיעזרו ללקויי שמיעה לחצות את הכבישים בצורה בטוחה וכן לאוטובוסים חשמליים המצוידים ברמפות לכיסאות גלגלים.

“עכשיו אני נלחמת על כך שיקבלו אנשים עם מוגבלות”, אומרת ללו, “כדי שהם יהיו שותפים בכל מקום בחברה הצרפתית. יש לי המון רעיונות בנושא הזה”.

למרות החיוך על פניה, היא מדברת בנחישות רבה. “החיים עם תסמונת דאון אינם קלים”, היא אומרת, “אבל אני כבר לא מוטרדת מזה יותר”. כעת היא נחושה לעשות היסטוריה ולהפוך לאישה הראשונה בצרפת עם תסמונת דאון שתזכה למושב במועצה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות