נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםההסעות בחינוך המיוחד חוזרות החל ממחר

ההסעות בחינוך המיוחד חוזרות החל ממחר

החזרת ההסעות תיעשה באופן הדרגתי בימים הקרובים. גם הילדים המשולבים כלולים בהסכמות

משרד החינוך יחד עם האוצר והשלטון המקומי הגיעו היום (ב’) להסכמות על הפעלת מערך ההסעות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד במתכונתו החדשה. לאור ההחלטה, החל ממחר, ובאופן הדרגתי יוכלו תלמידי כיתות א’, ב’, ג’, י”א וי”ב בחינוך הרגיל וכן תלמידי החינוך המיוחד (הלומדים במוסדות החינוך המיוחד, בכיתות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים והתלמידים המשולבים) להמשיך ולממש את זכותם לשירותי הסעה אל מוסדות החינוך.

ההסעות יינתנו לתלמידים שהוגדרו זכאים עוד טרם החל משבר נגיף הקורונה. כאמור, החזרה תיעשה באופן הדרגתי כדי לאפשר לרשויות להיערך באופן ראוי להפעלה.

מערך ההסעות יופעל בהתאם להנחיות של משרד הבריאות, ובתוך כך תכיל כל הסעה עד 50% ממספר הנוסעים המורשים להסעה, כפי שמופיע ברישיון הרכב. כמו כן, תפעל ההסעה בהתאם לכללי הזהירות וההיגיינה המתבקשים.

שר החינוך רפי פרץ אמר: ״שמח שהמאמצים המשותפים שלנו יחד עם משרד האוצר והשלטון המקומי הולידו פתרון עבור הסעתם של התלמידים ובפרט תלמידי החינוך המיוחד. בימים הקרובים אמשיך לפעול ביתר שאת יחד עם משרדי הממשלה והשלטון המקומי על מנת שנפתח את כלל מערכת החינוך בצורה מיטבית”.

יו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: “הסדרת מערך ההסעות מהותית, ובחינוך המיוחד בפרט, ומאפשרת את הרחבת הפעילות באופן מיידי. אנחנו ממשיכים להעמיד פתרונות ולעשות הכל כדי להשיב את הלימודים והמשק לפעילות”. מיכל מנקס, סמנכ”לית חינוך ורווחה במרכז השלטון המקומי, הודיעה כבר הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת כי ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד חוזרות לפעול.

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, בירך על ההסכמות: ״ילדי החינוך המיוחד זקוקים לסדר יום קבוע וצפוי מראש, זה עוזר להם לתחושת מוגנות ומפחית חרדות. כעת יוכלו הילדים עם הצרכים המיוחדים סוף סוף להיפגש עם חבריהם והצוותים החינוכיים ולהפיג את הבדידות”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות