נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה



האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיבריאותמכתב למשרד הבריאות: "אפשר לדיירי מוסדות בריאות הנפש לצאת הביתה"

מכתב למשרד הבריאות: “אפשר לדיירי מוסדות בריאות הנפש לצאת הביתה”

המכתב נשלח על ידי ארגון בזכות בשם הורים לילדים באשפוז פסיכיאטרי ולדיירים במסגרות האגף לבריאות הנפש

בשבוע שעבר כתבנו כאן ב”שווים” על עוצר היציאות שעדיין נמשך במרכזים לבריאות הנפש, עוד מתחילת הסגר הקורונה. בעוד המשק מתחיל להיפתח בהדרגה, ואיתו מערכות החינוך, וגם המעונות וההוסטלים של משרד הרווחה, המאושפזים במוסדות הפסיכיאטריים אינם מורשים לצאת לחופשות בבתיהם, כפי שנהוג בשגרה.

בעקבות זאת פנו היום בארגון בזכות, המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות, למשרד הבריאות בבקשה – אנא אפשרו יציאתם של דיירים ומטופלים במערך בריאות הנפש לחופשות בבתי משפחותיהם. הפנייה נעשתה בשמם של הורים למטופלים באשפוז פסיכיאטרי והורים לדיירים במסגרות הדיור השונות שבאחריות האגף לבריאות הנפש.

“החל מפרוץ משבר הקורונה הופסקו לחלוטין יציאות של דיירים ומאושפזים במערך בריאות הנפש לבתי משפחותיהם”, נפתח המכתב שהועבר על ידי בזכות למשרד הבריאות. “משמעות הדבר היא שאנשים המאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים, בהם ילדים ובני נוער ואנשים המאושפזים לתקופות ארוכות, לא יצאו את פתח בית החולים במשך כל התקופה ולא יצאו לחופשה בבתי משפחותיהם במשך קרוב לחודשיים.

“בשבוע האחרון התבשרנו על מתווה משרד הבריאות לשגרה החדשה”, ממשיך המכתב, “בין היתר, אושרה פתיחת חלק ממסגרות החינוך, חנויות, קניונים, עסקים שונים ועוד. בנוסף, בסוף אפריל יצר משרד הרווחה, בתיאום עם משרד הבריאות, נוהל המאפשר יציאת דיירים במסגרות הדיור של מינהל המוגבלויות לחופשות בבתי משפחותיהם. אלא שלמרות ההקלות השונות, אשר כולן כאמור נעשו באישור משרד הבריאות, משרד הבריאות נמנע מליצור הקלות מתאימות אשר יחולו על דיירים ומטופלים במסגרות של מערך בריאות הנפש.

“אין כל הצדקה כי דווקא במסגרות של מערך בריאות הנפש, הן מסגרות הדיור והן בתי החולים הפסיכיאטריים, ינהגו תחת ההנחיות הישנות וימנעו יציאת דיירים ומטופלים באופן מוחלט לחופשות בבתיהם. אנו דורשים שמשרד הבריאות ומערך בריאות הנפש יפעלו בדחיפות ליצירת נוהל אשר יאפשר יציאתם של דיירים ומטופלים במערך בריאות הנפש לחופשות בבתי משפחותיהם, תוך שמירה על כללים הדוקים לצורך שמירה על בריאותם של כלל המטופלים והדיירים”.

יעקב ליצמן, שר הבריאות (צילום: REUVEN FRIZI, ויקיפדיה)

עו”ד ורד בר מבזכות המטפלת בנושא מול משרד הבריאות, אמרה ל”שווים”: “כיום, כשמדובר על חזרה לשגרה בצל הקורונה, ומסגרות רבות, חנויות וקניונים מתחילים להיפתח, מצופה ממשרד הבריאות ומהאגף לבריאות הנפש שיכינו מתווה שיאפשר יציאת דיירים ומטופלים במערך בריאות הנפש לחופשות. ליציאות לחופשה חשיבות רבה עבורם, כחלק משגרת חייהם וכחלק משיקומם”.

לדברי עו”ד בר, בין המטופלים והדיירים ישנם ילדים ובני נוער, שעבורם הניתוק מבית המשפחה קשה ביותר. “בנוסף”, היא ממשיכה, “ישנם מטופלים המאושפזים בבתי החולים הפסיכיאטריים לתקופות ארוכות, אשר למעלה מחודשיים לא יצאו את פתח בית החולים. הפסקת היציאות לחופשה פגעה קשות בחלק מהמטופלים, וכעת הגיע הזמן לאפשר חופשות אלה”.

ממשרד הבריאות לא התקבלה עדיין תגובה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות