נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"מנהלת הכלא הודיעה פתאום שאני יוצאת, התרגשתי מאוד"

“מנהלת הכלא הודיעה פתאום שאני יוצאת, התרגשתי מאוד”

בשורה טובה להודיה מונסונגו ומשפחתה: אחרי 279 יום, ביהמ"ש בפרו שלח אותה למעצר בית אצל חבר הקהילה היהודית בלימה

אחרי 279 ימים בכלא בפרו, בית המשפט במדינה החליט לשחרר את הודיה מונסונגו בת ה-25, צעירה ישראלית עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, למעצר בית בבירה לימה אצל אחד מחברי הקהילה היהודית בעיר. בשיחת ווידיאו מרגשת עם בני משפחתה בארץ היא סיפרה: ”מנהלת הכלא הודיעה לי פתאום שאני יוצאת, הופתעתי והתרגשתי מאוד”.

הודיה הוסיפה כי עד עכשיו היא לא מבינה על מה היא קיבלה את העונש. “אפילו את יום ההולדת שלי חגגתי בכלא”, אמרה למשפחתה, “אני לא מצליחה להבין למה”.

אחיה של הודיה, מאור, התרגש מהחדשות המשמחות שהגיעו מפרו. ”אנחנו מחכים לזה הרבה זמן”, אמר האח, “נגיף הקורונה שהכניס את פרו לסגר רק החריף עוד יותר את המצב שלה. טיפסנו על הקירות מרוב דאגה. התפללנו לרגע הזה שבו היא תיגאל מהכלא”.

רגע השחרור של הודיה מהכלא. מתוך דף הפייסבוק “מצילים את הודיה מהכלא בפרו”

הודיה הייתה עצורה בכלא בפרו כעשרה חודשים, לאחר שבמהלך נסיעה עם ישראלית נוספת נתפסו במזוודותיהן סמים מסוג קוקאין. הודיה התעקשה שוב ושוב שהיא חפה מפשע, אך הרשויות בפרו לא האמינו לה. ”התעוררנו אתמול לבוקר יוצא דופן, בוקר של שמחה ותקווה, לצד דאגה וציפייה לניצחון אמיתי שאותו עוד לא השגנו”, המשיך האח. “דרך ארוכה עוד לפנינו, כי בשלב הזה הודיה, למרות שהיא אישה עם מוגבלות, עדיין אמורה לעמוד לדין בפרו”.

מאור קרא לשר החוץ החדש גבי אשכנזי לפעול לטובת אחותו הקטנה. “אנחנו מצפים מהשר אשכנזי לראות בשחרורה של אזרחית ישראלית עם מוגבלות נושא הומניטרי ראשון במעלה על סדר יומו”, אמר האח. ”במשרד המשפטים בפרו בוחנים את בקשת החנינה של כבוד הנשיא ריבלין, וממשלת ישראל חייבת לוודא שזה יקרה, וכמה שיותר מהר. המקום של הודיה הוא כאן איתנו בבית, לא עם אנשים זרים, ובטח שלא בבית המשפט”.

הודיה בימים יפים יותר

אחותה של הודיה, תהילה, סיפרה על השיחה המשפחתית המרגשת. “שמחתי לראות שהיא בריאה ומאושרת”, אמרה האחות, “אני מחכה כבר לחבק אותה. אבל לא נוכל לעשות את זה בלי עזרה ותמיכה כספית מעם ישראל”.

תהילה מדברת על דף הפייסבוק שהקימה המשפחה תחת השם ”מצילים את הודיה מהכלא בפרו”, וכן על האתר לאיסוף תרומות, שמטרתו להביא לשחרורה ולשלם על ההוצאות המשפטיות היקרות. עלויות אלה מוערכות ב-225 אלף דולר, ונכון להיום השיגה המשפחה רק 76,361 אלף דולרים, כך שהמשימה עדיין רחוקה מלהסתיים.

”יש לנו בקשה חשובה אליכם”, פונה האחות אל הציבור, “ברגעים אלו ממש אנחנו חייבים את העזרה שלכם בגיוס הכספים. זה הרגע להוכיח שכל ישראל ערבים זה לזה, לפתוח את הלבבות ולעזור לנו לתמוך בהודיה”.

לפני חודשיים שלח נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה רשמית לנשיא פרו בעניינה של הודיה. הנשיא ציין בבקשה כי היא סובלת מבעיות רפואיות והדגיש את העובדה שאין לה עבר פלילי. “סביר להניח שמצבה הייחודי הביא אותה להיות מעורבת לכאורה בעניין, שלא במכוון”, כתב ריבלין. “בהתחשב בנסיבות ההומניטריות הקשות הללו, אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה.

“בנסיבות ייחודיות אלה”, סיכם הנשיא, “אני פונה לחמלתך ורחמיך בבקשה להתערבותך האישית בהענקת חנינה לגברת הודיה מונסונגו”.

בעקבות הידיעה על שחרורה למעצר בית, פירסם הבוקר ריבלין את ההודעה הבאה: “אני מודה לממשל בפרו על ההיעתרות לבקשה אשר הפניתי באשר להודיה מונסונגו. כולי תקווה כי מדובר בצעד לכיוון שחרורה המלא בהקדם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות