נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמנכ"ל מרכז "נא לגעת": אנחנו בסכנת סגירה

מנכ”ל מרכז “נא לגעת”: אנחנו בסכנת סגירה

אורן יצחקי לעיתון "מעריב": "הפסדנו הכנסות של 4 מיליון שקל. בלי סיוע כלכלי של המדינה לא נוכל לשוב לפעילות"

מרכז “נא לגעת” ביפו נמצא במצב של חוסר ודאות בעקבות משבר הקורונה, וסכנת סגירה מרחפת מעל עתידו – כך אמר לעיתון “מעריב” המנכ”ל אורן יצחקי, וסיפר כי “המרכז ירשום ירידה בפעילות בהיקף של-4 מיליון שקל עד סוף השנה”.

המתווה לחזרה לפעילות שפירסם משרד התרבות והספורט אמור לאפשר לקהל שוחרי התרבות והאמנות לשוב לאולמות ולמוזיאונים באופן בטוח ולקיים פעילות אמנותית איכותית. אלא שלטענת יצחקי, “לצד גיבוש המתווה התפעולי המוצלח, יש להשלים בדחיפות גם את המתווה הכלכלי לסיוע למוסדות התרבות שנפגעו אנושות ממשבר הקורונה, שבלעדיו לא ניתן יהיה לשוב לפעילות”.

מרכז “נא לגעת” ביפו. צילום: יונתן מיטל

“נא לגעת” הוא מרכז שבו ניתן לחוות את חייהם של עיוורים או חירשים בפעילות מיוחדת שמעצימה את החוויה. המקום מעסיק יותר מ-100 עובדים, מתוכם יותר מ-70 אנשים עם מוגבלויות, שיתקשו להשתלב בשוק העבודה. יש לציין כי מדובר במעסיק הגדול ביותר במשק של עובדים עיוורים.

במרכז קוראים כעת לציבור לרכוש כרטיסים מראש, וכך לסייע לו לצאת מהמצב הקשה.

מנכ”ל “נא לגעת” אורן יצחקי

ממשרד התרבות והספורט נמסר כי “מי שאחראי על המתווה הוא משרד האוצר”.

ממשרד האוצר נמסר: “נוכח ההכרה בחשיבות עולם התרבות, משרד האוצר פועל בשיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט למתן סיוע הולם לענף זה, תוך התחשבות במצב המשק וצורכי התקציב הנוספים”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות