נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותהעסק לא נגיש? תוכלו לדווח באפליקציה חדשה

העסק לא נגיש? תוכלו לדווח באפליקציה חדשה

שני סטודנטים מבאר שבע פיתחו אפליקציה שתאפשר לקבל מידע על רמת הנגישות בכל בתי העסק בארץ, ולדווח ולדרג עסקים על פי פרמטרים של חניה, שולחנות מתאימים, שירות ידידותי ועוד

האם אפליקציית XSible תגרום למהפכה בעולם הנגישות? האפליקציה, שזכתה השבוע בפרס ״סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי 6.0״ ובפרס כספי של 20,000 שקל, מאפשרת לכל אחד לדרג בתי עסק על פי רמת הנגישות שלו, ולקבל מידע על הנגישות של העסקים. את האפליקציה יצרו הלל להמן, סטודנט למדעי המחשב ושי פולג, סטודנט לניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. 

אפליקציית XSible
אפליקציית XSible

איך זה עובד? מחפשים את בית העסק ואפשר לסמן אם יש בו חניה, כניסה נגישה, שירותים מתאימים לנכים, שירות ידידותי, אפשרות כניסה לכלבי שירות, קדימות בתור לנכים, דלפק מונמך שולחנות מתאימים, תאורה חזקה מספיק שמאפשרת שיחה ועוד קטגוריות. אפשר גם לכתוב כמה מילות ביקורת במילים שלכם ולפרסם. 

איך מוודאים שהביקורת תהיה אמינה, ולא יהיו בה טעויות או ניסיון לנקום בבית עסק? להמן ופולג הסבירו שכמות הדיווחים מהווה פקטור לאמינות: אם יש למשל ביקורת בודדת שמעידה שאין חניה זה לאו דווקא מעיד על המצב, אבל שמונה משתמשים שמעידים על היעדר חנייה כנראה מצביעים על בעיה. בנוסף, אפשר לפרסם תמונה של בית העסק כדי שהביקורת תהיה אמינה יותר. בתי העסק יוכלו לפנות ליוצרי האפליקציה ולתקן מידע שגוי. 

להמן ופולג מבטיחים שהמידע יאפשר לקבל תמונה עדכנית ואמינה על מצב הנגישות במקומות שונים כדי להקל בצורה משמעותית על שגרת יומם של אנשים עם מוגבלות ושל קרוביהם. “הקושי קיים בכל יציאה מהבית של אדם עם מוגבלות פיזית”, הם מסרו. 

מימין: שי פולג והלל להמן
מימין: שי פולג והלל להמן

השניים חשבו על הרעיון לאחר שנחשפו מקרוב לקושי של ידידתם, נכה עם מוגבלות פיזית. “המידע בכלל לא קיים על עסקים רבים״, הם אומרים, ״וגם כשהוא אכן קיים, פעמים רבות הוא אינו עדכני ואינו מדויק. אנחנו נשנה את זה”. 

האפליקציה פותחה בשיתוף נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. היא עדיין לא זמינה לקהל הרחב, אבל בשבועות הקרובים יתחיל פיילוט בבאר שבע, שבמסגרתו אנשים עם מוגבלויות שונות ימפו את העסקים בעיר. 

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות