נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםחינוך מיוחד: מתי הילד שלכם מסיים ללמוד, מתי תוכנית הקיץ

חינוך מיוחד: מתי הילד שלכם מסיים ללמוד, מתי תוכנית הקיץ

לפי גילאים, סוגי מוסדות ומגזרים: אלה מועדי סיום שנת הלימודים ותוכניות הקיץ בחינוך המיוחד

המאבק להארכת שנת הלימודים על ידי משרד האוצר והחינוך בשל נגיף הקורונה והשלכותיו הסתיים, ובית הדין קיבל את עמדת המורים. שנת הלימודים תסתיים במועד המתוכנן.

ההנחיות, שהגיעו לידי “שווים”, מחולקות לפי סוגי המוסדות (גן, יסודי, חטיבת ביניים, תיכון), לפי מגזרים (ממלכתי, חרדי, ערבי) וגם לפי סוגי מוגבלויות (שכיחות גבוהה, שכיחות נמוכה – הסבר בהמשך). אתם מוזמנים למצוא בכותרות הביניים (מודגשות בבולד) את הקבוצה שאליה משתייך ילדכם ולדעת טוב יותר איך תיראה חופשת הקיץ שלכם.

גני הילדים ובתי הספר היסודיים בחינוך המיוחד הכוללני ובכיתות החינוך המיוחד המשולבות בחינוך הרגיל למוגבלויות בשכיחות נמוכה (כולל מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, מוגבלות פיזית, מחלות ותסמונות נדירות):

חופשת הקיץ מיום רביעי ט’ בתמוז התש”פ ה-01.07.20 עד יום שישי כ”ד באב ה-14.08.20.

חטיבות ביניים וחטיבות עליונות (תיכונים) מסגרות על יסודיות כוללניות מוגבלות בשכיחות נמוכה (כולל מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, מוגבלות פיזית, מחלות ותסמונות נדירות) שכבות גיל ז’-י”ב:

אפשרות א’- הפעלת תוכנית החופשה ברצף: מיום ראשון כ”ט בסיון התש”פ ה-21.06.20 עד יום שלישי כ”ט בתמוז ה-21.07.20.
אפשרות ב’ חופשה במוסדות החינוך לצוות ולתלמידים: מיום ראשון כ”ט בסיון התש”פ ה-21.06.20 עד יום שישי י’ באב ה-13.07.20.

חטיבות ביניים וחטיבות עליונות (תיכונים) כיתות חינוך מיוחד המשולבות בחינוך הרגיל למוגבלויות בשכיחות נמוכה (כולל מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, מוגבלות פיזית, מחלות ותסמונות נדירות):

אפשרות א’: מיום רביעי, א’ באב התש”פ ה-22.07.20 עד יום שלישי י”ד באב התש”פ ה-04.08.20.
אפשרות ב’: מיום ראשון י”ב באב התש”פ ה-02.08.20 עד יום שישי כ”ד באב ה-14.08.20.

גני ילדים ובתי ספר לחינוך מיוחד (יסודי, חטיבות ביניים ותיכונים) מוגבלות בשכיחות גבוהה (כולל לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז, הפרעות התנהגות ורגשיות, עיכוב התפתחותי/ שפתי, משכל גבולי (במוסדות החינוך המיוחד):

בגני ילדים חינוך מיוחד (שכיחות גבוהה) ובכיתות א’-ד’ בלבד בבתי ספר לחינוך מיוחד (שכיחות גבוהה), ניתן להאריך את תכנית החופשה עד ה- 6.8.2020 כפי שמאושר בחינוך הרגיל.

כיתות א’-ד’ לחינוך מיוחד שכיחות גבוהה (כולל לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז, הפרעות התנהגות ורגשיות, עיכוב התפתחותי/ שפתי, משכל גבולי (המשולבות בחינוך הרגיל:

כיתות א’-ד’ חינוך מיוחד (שכיחות גבוהה) בבתי ספר רגלים פועלות במסגרת בתי הספר של החופש הגדול ובהתאם למועדי ההפעלה שפורסמו בבתי הספר.

הנחיות להפעלת תוכנית להארכת שנה”ל וימי החופשה – מחוז חרדי:

מוסדות לחינוך מיוחד הזכאים להפעיל את תוכנית הארכת שנה”ל בחינוך המיוחד בחודשי הקיץ יוכלו להפעיל את ימי החופשה והתוכנית להארכת שנת הלימודים באחד משני המסלולים:

מסלול א’ – במתכונת הרגילה: בהתאם לתוכנית ולמועדים המפורסמים בכל שנה.

מסלול ב’ – במתכונת החדשה:  על פי מועדי חופשת “בין הזמנים” (יום חמישי, ט’ באב, 30.7.2020, עד יום שישי, א’ באלול, 21.8.2020  (יודגש כי מספר ימי ההפעלה במתכונת החדשה יהיה בכפוף למספר הימים במתכונת הרגילה, בהתאם לימי ההפעלה המאושרים על פי סוג הכיתה).

מועדי ההפעלה של תוכניות החופשה במסגרות החינוך המיוחד – המגזר הערבי והדרוזי:

מוסדות לחינוך מיוחד הזכאים להפעיל את תוכנית הארכת שנה”ל בחינוך המיוחד בחודשי הקיץ יוכלו להפעיל את ימי החופשה והתוכנית להארכת שנת הלימודים באחד משני המסלולים:

אפשרות א’ – בהתאם לתוכנית ולמועדים המפורטים מעלה.

אפשרות ב’ – על פי מועדי חופשת עיד אל אדחא (יום חמישי, 30.7.2020, עד יום שני, 3.8.2020).

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות