נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"



“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיאוטיזםומי לא בא לוועדה בעקבות הרג הצעיר האוטיסט? המשטרה

ומי לא בא לוועדה בעקבות הרג הצעיר האוטיסט? המשטרה

כך מדווח הבוקר עיתון "הארץ". המשרד לביטחון פנים: "הקמת הוועדה הייתה צריכה להיות מתואמת עם השר אוחנה"

כמה ימים אחרי טרגדיית ההרג של איאד אל-חלאק, הצעיר האוטיסט ממזרח ירושלים, בידי שוטרי מג”ב, נתן נשיא המדינה ראובן ריבלין חסות להקמת ועדה בינמשרדית לשיפור הטיפול של כוחות הביטחון באנשים עם מוגבלות. לוועדה הוזמנו נציגים של המשרד לביטחון פנים, המשטרה, משרד המשפטים, משרד הרווחה ועמותות מובילות המטפלות באנשים עם מוגבלות. אלא שלפי דיווח של הכתב אור קשתי הבוקר בעיתון “הארץ”, כאשר הוועדה התכנסה לראשונה בשבוע שעבר, הופתעו חבריה מכך שאין נציגות למשרד לביטחון פנים וגם למשטרה, שמעורבותם כמובן הכרחית למימוש מטרות הוועדה – כך מדווח הבוקר הכתב אור קשתי בעיתון “הארץ”.

מקורות בוועדה מסרו ל”הארץ” כי היעדרות נציגי המשטרה צפויה לפגוע משמעותית ביכולת לשפר את התנהלות גופי האכיפה כלפי אנשים עם מוגבלויות, ובהם אוטיסטים ומתמודדי נפש.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה טוען כי “הנשיא החליט להקים ועדה לטיפול בנושא שנמצא תחת אחריות המשרד לביטחון הפנים, מבלי לעדכן או להזמין את השר או את נציגי המשרד, מטעמים השמורים עימו”. מנגד, בבית הנשיא טוענים כי “נשלחה בקשה רשמית ללשכת מנכ”ל המשרד לביטחון הפנים למינוי נציגים מטעמם לוועדה מקרב גורמי האכיפה, בדגש על משטרת ישראל. לצערנו, בקשה זו לא נענתה עד היום”.

לקראת הקמת הוועדה הסביר ריבלין את חשיבותה. “בטרגדיה של משפחת אל-חלאק קיים גם מרכיב שקשור לתופעה רחבה יותר”, אמר אז הנשיא. “המפגש בין אנשי רשויות האכיפה לבין אנשים עם מוגבלויות עלול להוביל לחיכוכים מיותרים, שעלולים להיגמר באובדן חיים יקרים”. הנשיא הציע “להפגיש את גורמי האכיפה עם האוכלוסיות השונות שמרכיבות את החברה הישראלית, ליצור היכרות ולהכשיר אותם להתמודדויות המורכבות”.

אירוע השקת הוועדה בבית הנשיא

מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי “הקמת צוות העוסק ביחס גורמי האכיפה לאנשים עם מוגבלות, ובקשה להשתתפות נציגי המשרד ומשטרת ישראל, צריכות להיות מתואמות עם השר לביטחון פנים. כך גם נמסר ללשכת מנכ”ל משרד הרווחה, שעידכן כי יעביר את ההחלטה ללשכת בית הנשיא. עד היום, טרם התקבלה פנייה מבית הנשיא”. 

איאד אל-חלאק (צילום: מרכז ”אלווין” במזרח ירושלים)

לכתבה המלאה בעיתון “הארץ” הקליקו כאן.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות