נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"אין תקציב": שני בת ה-21 עם פיגור שכלי לא מקבלת דיור שמגיע...

“אין תקציב”: שני בת ה-21 עם פיגור שכלי לא מקבלת דיור שמגיע לה

אמא של שני: לא יכולה להשאיר אותה בבית, ולא לעזוב את העבודה; יש כסף לשרי הכלום, אבל לא למי שצריך?

שני פורמן

שני פורמן, בת 21 עם פיגור שכלי, תסיים בסוף החודש את הלימודים במסגרת החינוך המיוחד. היא אמורה לעבור לדיור חוץ ביתי, שכולל מערכת מקיפה של מטפלים, פעילויות, וחיי חברה. אבל היא לא תוכל לעשות את זה ותיאלץ להישאר בבית אמה, טלי. במשרד הרווחה אמרו לאם: אין תקציב.

בזמן שממשלת ישראל מממנת 36 שרים ו-16 סגני שרים, כולל עוזרים, כלי רכב ולשכות, שני תיאלץ להישאר בבית הוריה וההתפתחות שלה תתעכב. תקציב משרד הרווחה טרם אושר על ידי הממשלה, וזה יפגע גם בחבריה של שני, שירצו לעבור לדיור חוץ ביתי.

״אנחנו הכנו אותה נפשית למעבר למגורים לבד, כמו האחים הגדולים שלה. הבטחנו לה שיהיו לה פעילויות וחיי חברה ועכשיו קוטעים לה את החלום״, סיפרה בדמעות טלי לאתר ״שווים״.

״אני לא יכולה להשאיר אותה בבית, סגורה ומנודה חברתית. שני חייבת שגרה כדי לשמור על מצב נפשי יציב, ואף אחד לא נותן לנו אפשרות כזאת״, הסבירה טלי וציינה שהיא גרה עם הוריה בני ה-80 פלוס, והשהות המשותפת תהיה קשה לכולם.

אם לא תהיה ברירה, טלי אומרת שתיאלץ להתפטר מעבודתה, בשביל להשגיח באופן צמוד על בתה. ״אבל כשאוכל לחזור לעבוד, איפה אלך לחפש עבודה בתקופה הקורונה? מי יקבל אותי עכשיו בגיל הזה?״, תהתה טלי בת ה-52 והוסיפה ״יש כסף לשרי הכלום, לתקציב של ממשלה רחבה, אבל למה שצריך אין? לא יכול להיות שאנשים יהיו תלויים באוויר״.

טלי ביקשה להדגיש: ״אני לא מחפשת לזרוק את הילדה שלי מהבית, אני מגדלת אותה במשך 21 שנים״, הסבירה. ״אני פשוט מחפשת עבורה חיים איכותיים. זה פשוט מטורף והכי כואב, ונראה שאף אחד לא אכפת״.

בשל השביתה של העובדים הסוציאליים במשרד הרווחה, לא נמסרה תגובה מהמשרד.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות