נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהכי טרנד שיש: הדוקו "אהבה על הספקטרום" עולה בנטפליקס

הכי טרנד שיש: הדוקו “אהבה על הספקטרום” עולה בנטפליקס

ב-22 ביולי תושק הסדרה, שעוקבת אחרי שבעה רווקים אוטיסטים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם ההיכרויות

גל הסדרות העוסקות באנשים עם מוגבלות לא עוצר: בעוד כשבועיים, ה-22 ביולי, תעלה בנטפליקס בהקרנת בכורה סדרה תיעודית בשם “Love on the Spectrum”, שעוקבת אחרי שבעה רווקים אוטיסטים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם האהבה וההיכרויות.

הטריילר שהופץ לקראת עליית הסדרה מספק הצצה לכמה מגיבוריה כשהם יוצאים לדייטים, מנסים למצוא בן זוג לחיים ונאבקים להבין מהי מערכת יחסים ומה זאת אהבה. כדי להתמודד עם החוויה המבלבלת ולשים יד על הגביע הקדוש של האהבה הם נעזרים במשפחותיהם ובמומחים שונים שמנסים להקנות להם כישורים מעשיים.

הסדרה נותנת במה גם לסיפורי אהבה מוצלחים, למשל בני הזוג רות ותומאס וג’ימי ושרנאיי, שהיחסים שלהם עשויים להעניק השראה לאחרים.  

“מה הדבר החשוב ביותר בחיים? אנשים רבים היו עונים אהבה”, אומרת במאית הסדרה סיאן אוקליירי. “יש תפיסה נפוצה ושגויה שאנשים על הספקטרום אינם מעוניינים במערכות יחסים או רומנטיקה. מהניסיון שלי זה פשוט לא נכון.

“בהפקת סדרות טלוויזיה בנושא נכות לאורך השנים דיברתי עם הרבה צעירים על הספקטרום וגם עם משפחות, מאמנים אישיים, פסיכולוגים וארגוני אוטיזם”, ממשיכה הבמאית. “דבר אחד באמת בלט לי – כל כך הרבה אנשים על הספקטרום רצו למצוא אהבה, אבל רבים מהם מעולם לא היו בדייט בחייהם. כשאתה מדבר עם מספר גדול של אנשים שהרצון העיקרי שלהם בחיים הוא להיות בן זוג, והם אפילו לא היו בדייט, משהו לא בסדר”.

לדברי אוקליירי, כמספרת סיפורים היא הרגישה שיש כאן הזדמנות לחקור את הנושא “על ידי שפיכת אור על המאבקים של רבים על פני הספקטרום בחיפוש אחר מערכות יחסים משמעותיות. אני מקווה שהסדרה הזו תייצר דיון, תעזור להביא להבנה ולקבלה, ובסופו של דבר תעורר אנשים עם אוטיזם, את משפחותיהם ואת החברה בכלל למצוא דרכים לעזור להם למצוא אהבה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות