נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאוטיזם40 יום למותו של איאד אלחאלק: הקמפיין המיוחד לזכרו

40 יום למותו של איאד אלחאלק: הקמפיין המיוחד לזכרו

אלחאלק נורה למוות על ידי שוטרים במאי האחרון. במסגרת הקמפיין ייערכו פעילויות הסברה והנצחה ברחבי הארץ

ב-13 ביולי ימלאו 40 יום למותו של איאד אלחאלק, שעורר הדים וסיקור נרחב בישראל וברחבי העולם. על פי המסורת האסלאמית מציינים 40 ימי אבל למותו של אדם, ולקראת היום האחרון יוצאת עמותת אלווין ישראל, שאלחאלק היה ממקבלי השירות שלה, בקמפיין ארצי תחת הכותרת ״סביבה בטוחה לכולם״. במסגרת האירוע, שנעשה בשיתוף עם משפחת אלחאלק, ייערכו פעילויות הסברה ברחבי הארץ.

קמפיין מדיה חברתית במסגרתו יעלו דמויות מפתח, משפיעניים, צוותים, מקבלי שירות וכן עמותות נוספות והציבור הרחב, לרשתות החברתיות את הסלוגן “סביבה בטוחה לכולם״ ויתייגו את ההאשטג Safety_for_All#.

מערך פעילות הסברה והנצחה בכל התוכניות בעמותת אלווין ישראל, ובשיתוף עמותות נוספות שיצטרפו. משתתפי השיעורים יעברו מערך שיעור מונגש שיעסוק בקורות חייו של אלחאלק ובשיח בנושא הבטיחות האישית. בנוסף יתקיימו פעילויות כמו הקמת פינות הנצחה, שתילת עץ לזכרו של אלחאלק, פעילויות יצירה ועוד. באותה שעה ייטע מנכ״ל העמותה, דוד מרקו, עץ לזכרו של אלחאלק ז״ל בכיכר המרכזית של “מרכז סבא”- ההכנה לתעסוקה בירושלים.

מפגש Zoom והשקה של מיזם “הסוקולנטים של איאד” בהשתתפות משפחתו, נציגי מקבלי שירות, הנהלת אלווין ישראל ונציגי הוועד המנהל וועדות העמותה. במסגרת מיזם “הסוקולנט של איאד” יוכלו אנשים לרכוש סוקולנטים לזכרו (איאד מאד אהב סיקולנטים ובתמונתו האחרונה צולם עם אחד) שישתלו לזכרו במגוון מקומות שייבחרו על ידי התורמים. התרומות מרכישת הסוקולנטים יוקדשו לקרן ע”ש איאד, המיועדת לקידום קורסי הכשרה והכנה לתעסוקה ולסבסוד טיפולי שיניים לאנשים עם מוגבלות בסניף אלווין אלקודס שבמזרח ירושלים. 

כזכור, איאד אלחאלק היה צעיר עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם, שנורה למוות על ידי שוטרי מג״ב ב-30 במאי. אלאחלק, שעשה את דרכו אל סניף אלווין אלקודס הממוקם במזרח ירושלים, לא הבין את קריאות השוטרים לעצור ולהזדהות, נבהל והחל להימלט. המקרה הטראגי הסתיים כשהשוטרים פותחים באש אל עבר המקום בו הסתתר, כל זאת למרות קריאותיה של מדריכתו ששהתה לצדו באותן דקות וזעקה לעבר השוטרים כי מדובר באדם נכה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות