נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותאהבה בשחקים: הטייס שאימץ ילד עם תסמונת נדירה

אהבה בשחקים: הטייס שאימץ ילד עם תסמונת נדירה

ש', טייס משדה תימן, צפה במקרה בסרטון של יאיר אנג'ל בן ה-3 והתאהב. עכשיו היעד זה לשכנע אותו לטוס איתו

יאיר (יושב במטוס) וש’ (בכובע מצחיה שחור) בביקור בשדה תימן

יאיר אנג’ל, ילד משדרות, הוא אחד מעשרים ילדים בלבד בכל העולם שלוקים בתסמונת הגנטית הנדירה cdk13.

מעט מאוד ידוע על התסמונת, שהתגלתה רק לפני ארבע שנים, אך לפי הרופאים בבית החולים שניידר, שם יאיר אובחן ומטופל, מדובר בלקות עם השלכות רבות ודרמטיות. בין השאר היא מאופיינת בעיכוב התפתחותי, לקות שכלית, תווי פנים ייחודיים, בעיות בלב ומתח שרירים נמוך.

בגיל שלוש, יאיר עדיין לא מדבר, סובל מעיכוב התפתחותי משמעותי ונעזר בהליכון כדי ללכת. ”אנחנו מבינים אותו כל הזמן, למרות שהוא לא מדבר”, אומרת אימו עירית. “למזלנו, הוא הולך למעון שיקומי עלה נגב נחלת ערן, וזו זכות ענקית להיות שם. אנשים מדהימים וקשובים עם לב ענק. אין לי מילים לתאר את ההערכה שיש לי אליהם”.

לפני כמה שבועות עלה לדף הפייסבוק של עלה נגב סרטון שבו נראה יאיר כשהוא נאבק ללכת באמצעות ההליכון שלו. בסרטון צפו גולשים רבים, ובהם גם ש’, איש משרד הביטחון וטייס, נשוי פלוס 3, שראה – והתאהב.

”בדיוק ירדתי מאחת הטיסות שלי בשדה תימן”, מספר ש’ ל”שווים”. “הלכתי לנוח בחדר ופתחתי את הפייסבוק, ופתאום יאיר ‘קפץ’ עליי ושבה את ליבי. הסתכלתי רק עליו, איך הוא הולך עם ההליכון, וחשבתי איך אפשר לשפר את המצב שלו? אחרי זה התעמקתי יותר בכתבה. סתם, למען האמת לא חיכיתי שנייה ויצרתי קשר עם העמותה, ואמרתי להם שאני רוצה להתנדב ולקחת את יאיר לטיסה אצלנו”.

ש’ ויאיר על מסלול ההמראה

”הוא ראה את הסרטון של יאיר ואמר שהוא נכנס לו ללב”, מספרת האם עירית. “מהרגע שהגענו לשדה תימן, יאיר היה כל הזמן על הידיים של ש’. זו זכות אדירה להכיר אדם כזה עם לב כל כך ענק. אני נמסה ממנו. התרגשתי בטירוף, זו מחווה לא מובנת מאליו והיא השאירה ליאיר שלנו טעם טוב בפה”.

במהלך הביקור במנחת ש’ הראה ליאיר את המטוסים הקלים, הושיב אותו בתאי הטייס, אבל לטוס ממש יאיר לא רצה. הוא פחד. “החוויה הייתה מהנה מאוד”, מספר ש’. “הוא התלהב מהמטוסים, הוא יכול היה לבחור לטוס על איזה מטוס שהוא רוצה, אבל הוא קצת חשש. בהחלטה משותפת עם הוריו החלטנו שנעשה את זה לאט, נעזור לו לצבור ביטחון, ובסוף הוא יטוס איתי, אני בטוח בזה”. 

גם עירית עדיין לא הרימה ידיים. “החוויה הייתה מדהימה, יאיר שלנו קצת חשש לטוס וזה בסדר”, היא אומרת, “אך אנחנו לא דואגים, ובסוף יהיה לנו טייס קטן בבית”.

לדבריה, הקשר עם ש’ כבר נמשך על בסיס יומיומי. “אנחנו מתכננים מפגש אצלנו בבית, וגם לעשות ביחד הרבה פרויקטים, כאשר היעד הסופי הוא שיאיר יעלה לטיסה וייהנה”.

https://www.facebook.com/130578743736044/posts/2855351814592043/

ש’ סיכם: ”משישי הקרוב אני מגיע לבית של יאיר. אני אהיה איתו לפחות שעתיים-שלוש כל שבוע ואעבוד איתו על משחק, מוטוריקה עדינה ועוד. כמו כן הובטח לי שאקבל את הגן של יאיר, וכל יום שישי אוכל להגיע ולהיות עם הילדים והחברים שלו כמה שרק אפשר. אני אוהב להיות פעיל ולבצע מיזמים ועזרה לזולת.

“יאיר מההתחלה תיקשר איתי, לא במילים אלא בחיבוק ובנשיקה”, הוא ממשיך, “והוא שבה אותי לגמרי. מעכשיו אני שלו. הוא כבר חלק מהחיים שלי. אני בקשר יומיומי עם ההורים, ששולחים לי תמונות וסרטונים. לפני שאני עולה לאוויר לאיזו משימה אני רואה את החיוך המתוק הזה של יאיר, וזה מחזק אותי מאוד. מה צריך יותר מזה?”

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות