נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאביו של איאד אל חלאק: ״מח״ש משקרים; נתבע את המדינה על הריגתו"

אביו של איאד אל חלאק: ״מח״ש משקרים; נתבע את המדינה על הריגתו”

בלעדי ל"שווים": חיירי אל חלאק מגיב לראשונה על הטענה שהירי בבנו לא היה מתועד, ומספר על התקופה הקשה שעוברת המשפחה

איאד אלחלאק (צילום: מרכז ''אלווין'' במזרח ירושלים)
איאד אלחלאק (צילום: מרכז ”אלווין” במזרח ירושלים)

״אומרים שהמצלמות לא היו מחוברות איפה שהרגו את הילד שלי, איאד. איך יכול להיות דבר כזה? הם משקרים ואנחנו לא מאמינים למח״ש״, כך אמר היום לאתר ״שווים״ חיירי אל חלאק, אביו של איאד אל חלאק, שנורה למוות בידי שוטרי מגב בירושלים ביוני האחרון.

אמש (ב׳) נפגשו חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח״ש) עם הוריו של איאד ומסרו לבני המשפחה כי החקירה קרובה לסיכום, אך כי אין תיעוד של הירי במצלמות האבטחה. אל חלאק טען שמדובר בכסת״ח, והצהיר ״נתבע את המדינה על הריגתו של בני״.

איאד, בן 32 במותו ואוטיסט ברמת תפקוד נמוכה, היה בדרכו למרכז “אלווין אל קודס” בירושלים בעיר העתיקה. לפי טענות המשטרה, השוטרים חשדו בו שהוא מחזיק נשק, וביקשו ממנו לעצור. איאד לא הבין את הנאמר, ברח מהשוטרים ואז הם ירו בו בחדר האשפה, שם הוא מת כתוצאה מהירי. המקרה זעזע את המדינה, וראש הממשלה נתניהו דרש שיגיעו לחקירה מלאה בנושא.

״נשארנו לבד״

״לא יצאתי מהבית במשך 40 יום, לא יכול להראות את הפנים שלי בחוץ אני במצב קשה מאוד״, אמר בכאב חיירי. ״במשך 40 ימים סובבו אותנו ולא נותנים לנו תשובות ברורות״.

חיירי טען כי חוץ מעו״ד של המשפחה, אף אחד לא היה איתם בקשר ולא הציע סיוע או עזרה לאחר המקרה הטרגי: ״אני שומע על מקרים שבהם אנשים מקבלים טיפול פסיכולוגי או עובדת סוציאלית לאחר טראומה או טרגדיה. אנחנו לא קיבלנו דבר. המצב הכלכלי גם לא פשוט, אבל את אף אחד זה לא מעניין. אני מרגיש שנשארנו לבד וקשה מאוד להמשיך ככה״.

״כל אחד ממשיך את חייו, אבל אנחנו נשארנו בלי איאד ואין טעם לחיים. אני לא עובד, מהבוקר אני לוקח תרופות ואני בבית כל היום. אפילו הזמינו אותי לטקסים לכבד את זכרו של איאד, לא יכולתי ללכת״.

עו”ד ג’אד קדמאני, המייצג את משפחת אל-חלאק, חיזק את דבריו של חיירי וציין כי הם מבקשים לפתוח בחקירה על העלמת ראיות. ״מאוד הופתענו שאין תיעוד מחדר האשפה. לא ייתכן שהוצבו שם מצלמות ואין תיעוד״.

הסוקולנטים של איאד

אימו של איאד ואחיותיו של איאד השתתפו אתמול (שני) בנטיעת עץ לזכרו במרכז אלווין אלקודס, ובשורה של טקסים כמו גם שיחת זום משותפת עם מרכזי אלווין ברחבי הארץ.

רנה, אמו של איאד. צילום: אלווין אל קודס

האם הודתה בשם משפחתה לכלל האנשים והארגונים שפעלו לזכרו של איאד ביום זה, וסיפרה שהוא היה בתקופה השיא שלו, בה הוא פרח ושגשג ואמר לה כמה שבועות לפני מותו שהוא חולם על שלושה דברים: בית, זוגיות ועבודה.

באלווין הוחלט להקים את מיזם “הסוקולנט של איאד”, שבמסגרתו יישתלו ברחבי הארץ סוקולנטים שיגודלו ויטופחו על ידי מקבלי השירות בתוכניות השונות בעמותה, ועל ידי חבריו של איאד. ״בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה איאד נאלץ להישאר כשאר בני משפחתו בבית, ובחר לעסוק בתחום הגינון, ועשה זאת באהבה ובמסירות רבה״, הסבירו באלווין, ״אחת התמונות האחרונות של איאד הייתה תמונה עם צמח הסוקולנט, צמח המסמל מגוון משמעויות: איתנות, יכולת התאמה לתנאים שונים והתפתחות מואצת״.

נטיעת עץ לזכרו. צילום: אלווין אל קודס

במסגרת המיזם, כלל הכספים שיגויסו במסגרתו יוקדשו לקרן ע”ש איאד ז”ל, המיועדת לקידום קורסי הכשרה והכנה לתעסוקה ולסבסוד טיפולי שיניים לאנשים עם מוגבלות בסניף אלווין אלקודס.

במקביל החלו בקמפיין בפייסבוק ובאינסטגרם לזכרו של איאד ז”ל שבו עשרות מקבלי שירות, צוותי אלווין ואחרים העלו דף עם ההאשטג Safety_for_All# (“ביטחון אישי לכולם).

ממח״ש נמסר: ״בשלב זה, כאשר החקירה עדיין נמשכת, לא נוכל להרחיב״.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות