נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםמלמדים את ההורים לטפל באוטיזם של הילד

מלמדים את ההורים לטפל באוטיזם של הילד

באוסטרליה החליטו לממן תוכנית התערבות התנהגותית משפחתית לטובת הילד וגם לרווחתם של ההורים

תוכנית התערבות התנהגותית לילדים על הרצף האוטיסטי בהובלת ההורים זכתה למימיון נרחב של מועצת הבריאות והמחקר של אוסטרליה, במטרה להכין אותה להפצה ביבשת ובעולם.

התוכנית – Parentworks Spectrum – היא תוכנית שבועית המתפרסת על פני 12 שבועות. בין השאר היא מטפלת בכישורי תקשורת חברתית של ילדים, בהתנהגות “משבשת”, היפראקטיבית או אגרסיבית, וגם ברווחת ההורים.

את התוכנית הגה פרופ’ מארק דאדס, מייסד ומנהל המרפאה לחקר התנהגות הילד בבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת סידני. לדברי דאדס, “מחקרים הראו כי התערבות באוטיזם צריכה להיות מוקדמת מאוד בחייו של הילד. בעוד שעשורים של מחקר במימון רב על ההיבטים הביולוגיים של האוטיזם לא הביאו להתקדמות בטיפולים בתסמיני הליבה שלו, התערבות התנהגותית מביאה יותר ויותר שינויים אמיתיים, ובזה מתמקדת התוכנית הזו”.

הפרסום של אוניברסיטת סידני נכתב בין השאר כי Parentworks Spectrum היא התערבות ראשונה מסוגה העונה על הקריטריונים הבאים: “היא יוצרת שינוי בתסמיני הליבה של אוטיזם, בעיות הקשורות לוויסות התנהגות, והתאמה משפחתית ללידת ילד עם אוטיזם; היא עושה זאת במסגרת תוכנית טיפול משולבת אחת; זה קצר, ולכן זה לא יוצר נטל מיותר על משפחות; זה לא, ולא יהיה, מוגן בזכויות יוצרים”.

בדיקות ראשוניות, שמומנו על ידי קרן המחקר לבריאות רוטרי האוסטרלית, הראו כי התוכנית יעילה. כלומר, היא הצליחה להביא להפחתה משמעותית בחומרת התדירות של בעיות התנהגות בילדים, בתסמיני אוטיזם ובלחץ של ההורים.

פרופ’ דאדס הודיע שהוא וצוותו ישתמשו במימון החדש לצורך הערכה סופית של התוכנית, וכן יבצעו ניתוח נתונים “כדי ליידע טוב יותר את המשתמשים כיצד ניתן לשלב אלמנטים שונים של טיפול כדי לייצר תוצאות מיטביות”.

לדבריו, “להתערבות זו תהיה השפעה משמעותית עבור ילדים עם אוטיזם, מכיוון שכיום אין התערבויות מוקדמות מבוססות ראיות להורים לילדים אלה”. כבר היום יכולים הורים לילדים עם אוטיזם בגילאי שנתיים עד שש לגשת לטיפול המדובר באמצעות המרפאה לחקר התנהגות הילד באוניברסיטת סידני.



מעט מושג על התוכנית ניתן לקבל מתקציר הספר שעליו היא מבוססת, ושפורסם בשנת 2006. “הורים כלואים לעתים קרובות במערכת כפייה שבה האגרה היומית של התמודדות עם התנהגות לא נכונה משאירה להם מעט רגש חיובי שנותר להעניק”, נכתב שם. “בטיפול זה בתוכנית אנו שמים דגש על אינטראקציות המיושמות על התנהגות ילדים לא בעייתית, העשירה באכפתיות ובזמן משותף. השימוש באסימונים ותגמולים מלאכותיים אחרים מוחלף על ידי מיקוד באהבה, אינטימיות וקבלה.

“התערבות משפחתית משולבת היא טיפול פרקטי ויעיל ממוקד על ידי מתמחים בבעיות התנהגות, המשלב ידע אמפירי עדכני בתפקודם של ילדים ומשפחה וניסיון קליני נרחב. הספר מספק למתרגלים רקע תיאורטי מקיף, סקירת מחקרים, ייעוץ מעשי, ומדריך טיפול מלא של 9 מפגשים. הטכניקות הנסקרות רלוונטיות לכל הקוראים המתמודדים עם ניהול התנהגות ילדם.

“התערבות משפחתית משולבת מכוונת בעיקר לילדים בגילאי שנתיים עד 8, עם בעיות התנהגות כמו תוקפנות, אי ציות, שבירת כללים, התפרצויות זעם ולחימה עם אחים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות