נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותמשרד החינוך מתכוון להחזיר את הילדים החולים לטיפולו הישיר

משרד החינוך מתכוון להחזיר את הילדים החולים לטיפולו הישיר

אחרי ששלחו מכתבי פיטורים ל-600 מורים שעבדו דרך קבלן פרטי, במשרד רוצים לבטל את ההפרטה. בכיר במשרד: "הכי נכון לילדים"

1,600 משפחות לילדים חולים שלומדים בבית, מכיוון שאינם יכולים ללמוד במוסדות החינוך, נמצאות בערפל כבד לקראת תחילת שנת הלימודים. זאת, לאחר שמשרד החינוך שלח מכתבי פיטורים ל-600 מורים ומטפלים המשתייכים לתוכנית הלימודים שלהם, המופעלת על ידי קבלן פרטי. עכשיו, אנחנו מדווחים כאן לראשונה, מגבשים במשרד החינוך פתרון לבעיה, והוא להחזיר את הילדים לטיפול ישיר של המשרד.

“הפרטים עדיין לא סגורים, אבל זה בהחלט הכיוון שעליו אנחנו עובדים”, אישר ל”שווים” גורם בכיר במשרד החינוך. לדבריו, הכוונה היא לוותר על ההפרטה ועל המפעיל הפרטי של התוכנית, “שעמד באמצע”, ולקחת אחריות מלאה וישירה על הילדים.

“אנחנו חושבים שזה הפתרון הטוב ביותר קודם כל בשבילם”, הוא הדגיש, “המשרד בעצם הולך להכניס את הילדים חזרה הביתה. היתרון הוא שתהיה להם סוף סוף שייכות ויהיה להם בית אחד. ככה הילד יהיה מקושר טוב יותר מבחינה חברתית ולא יישב לבד בבית”.

לשאלתנו האם משרד החינוך יצליח להיערך בזמן הקצר שנותר לפתיחת שנת הלימודים, בדגש על גיוס כוח אדם ומורים, ענה הגורם כי “השאיפה היא שכמה שיותר מורים מהחינוך המיוחד יעבדו עם הילדים החולים במסגרת שעות נוספות, ויתוגמלו על כך בהתאם”.

בימים האחרונים, מאז נודע דבר הפיטורים של מורי תוכנית “שלבים”, המשפחות נמצאות באי ודאות ולחץ גדול. מדובר במשפחות לילדים במצבים הכי קשים: חולי סרטן, חולים במחלות ניווניות, הפרעות פסיכיאטריות, אוטיזם בתפקודים נמוכים ומחלות נוספות, שלא מאפשרות להם להגיע לבתי הספר.

שרונה נמר, מנהלת מטה המאבק לחינוך שווה זכויות לילדים חולים, מספרת ל”שווים” כי איש לא טורח לעדכן את המשפחות במה שמתרחש. “איך מצפים מאיתנו שלא נדאג אם אנחנו לא מקבלים תשובות”, היא שואלת. “מדובר פה בילדים מיוחדים במצבים הכי קשים שיכולים להיות, ופשוט מתעלמים מאיתנו. אנחנו מרגישים כמו אוויר”.

המורים המפוטרים של תוכנית “שלבים” בהפגנה, השבוע. צילום: טוהר לב ג’ייקובסון

לדברי נמר, קדימה מדע, הקבלן שהפעיל את התוכנית בשנים האחרונות, לא היה חף מבעיות, והיו כשלים רבים לאורך השנים. “עם זאת”, היא מסייגת, “יש שם אנשים מדהימים שעובדים עם הילדים שלנו. אנחנו תומכים במאבק של המורים המפוטרים. נוצרו כאן קשרים אישיים, והילדים רוצים לראות את המורים ואנשי הצוות שלהם. בגלל חוסר הוודאות יש הורים רבים שלא ישנים בלילות, זו ממש התייחסות מזלזלת כלפינו”.

הבוקר שיתפה עדנה אפלבאום, אם לשקד, ילדה עם תסמונת נדירה בשם ליי (leigh), את הקושי של בתה ושלה בהיעדר צוות חינוכי, עקב הפיטורים. “שקד, שהלכה עם הליכון עד לפני שנה וחצי ולמדה בבית ספר רגיל, הגיעה בגלל וירוס למצב סיעודי”, כתבה האם בדף הפייסבוק שלה. “היא החלה ללמוד בבית מכיוון שאסור לה להיות חשופה למחלות. היא לומדת לתקשר באמצעות מערכת למיקוד מבט. הלמידה שלה דורשת התאמות מרובות, על מנת שהיא תהיה שותפה פעילה על אף המגבלות שלה.

“שקד זקוקה לפיזיותרפיה נשימתית”, ממשיכה האם, “על מנת לשמור על חייה. הצוות הפדגוגי והטיפולי של שקד השקיע רבות בתהליך ארוך וממושך של למידה שלה ושל צרכיה. היא יצרה עם הצוות קשרים משמעותיים של אמון, ולא לחינם אנחנו מכנים את הצוות שלנו ‘סיירת שקד’. אך כעת, שנייה וחצי לפני תחילת שנת הלימודים, צוות הסיירת שלנו קיבל מכתבי פיטורים ואנחנו בדאגה גדולה ובאי וודאות”.

המורים המפוטרים, המיוצגים על ידי ארגון כוח לעובדים, מתכוונים להמשיך ולהיאבק על עבודתם. “למרות חשיבותם הועסקו עד היום מורי ‘שלבים’ כעובדי קבלן, ללא משכורת בחופשות, ללא ידיעה האם תהיה להם עבודה ב-1 בספטמבר ומתי תחל השנה, ללא כל משמעות לוותק”, נמסר מוועד המורים. “המורים קיבלו הודעות על פיטוריהם בלי התרעה מראש או ידיעה מוקדמת. עבור התלמידים שלנו אנחנו הרבה יותר מאנשי הוראה. אנחנו חיבור לחלק הבריא של חייהם, תזכורת לכך שהם לא רק חולים”.

דובר ארגון כוח לעובדים, יניב בר אילן, הבטיח להמשיך בהפגנות נגד משרד החינוך. “המורים תלויים באוויר”, אמר בר אילן. “ההורים מאוד רוצים להמשיך עם אותם מורים, קלינאי תקשורת, סייעות ופיזיותרפיסטים, ואנחנו מחכים לתשובות ברורות. מדברים על כך שאולי משרד החינוך ייקח את זה עליו. השאלה איך הוא יעשה זאת אחרי שנים, והכי חשוב מי יהיו המורים. כרגע הם מתחמקים מתשובות”.

.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות