נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהתפרצות קורונה במעון לאנשים עם מוגבלות בנס ציונה

התפרצות קורונה במעון לאנשים עם מוגבלות בנס ציונה

18 דיירים וחמישה אנשי צוות נדבקו בנגיף. מנהל המקום: "המצב קטסטרופלי". משרד הרווחה: "הכל בשליטה"

מעון “נווה האירוס” בנס ציונה

התפרצות של קורונה במעון “נווה האירוס” לאנשים עם מוגבלות בנס ציונה: לפי דיווח של כתבת גל”צ ליה ספילקין, 23 אנשים נדבקו בנגיף, מתוכם 18 דיירים וחמישה אנשי צוות. כל הדיירים, כ-110 במספר, הוכנסו לבידוד.

אחד מהנדבקים הוא מנהל המעון, שנמצא בבידוד בביתו. בהודעה ששלח לוועד משפחות הדיירים והגיעה לידי גל”צ נכתב כך: “איילת המנהלת מתמוטטת מהעומס. המצב קטסטרופלי, יותר מחמישים אחוז מעובדי המרפאה נכנסו לבידוד עקב דרישת משרדי הבריאות והרווחה”.

אח לדייר שמתגורר במעון שוחח עם “שווים” וסיפר כי בחודש האחרון הלכה התחלואה בנגיף והתגברה, “עד שהגענו למצב הנוראי הנוכחי”. לדבריו, הוא שמע שאנשי צוות עזבו את המקום מחשש לבריאותם, והדיירים נותרו כמעט ללא צוות מטפל.

פנינו ל”נווה האירוס” כדי לקבל עדכון על הנעשה במעון, אך הם סירבו לדבר והפנו אותנו למשרד הרווחה, שאחראי על המקום.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר: “במעון ‘נווה האירוס’ בנס ציונה נדבקו בקורונה 18 דיירים ו-5 אנשי צוות. כל 110 הדיירים במקום הוכנסו לבידוד. מתבצעת חקירה אפידמיולוגית וגויסו צוותים חלופיים של אחיות ומטפלים. רוב הדיירים מבודדים במקום ושלושה פונו, שניים לבתי חולים ואחד למסגרת גשר של משרד העבודה והרווחה. יש צוות טיפולי מלא במקום, ואף תוגבר הצוות הרפואי. המצב בשליטה וננקטים כל המהלכים להתמודדות אפקטיבית איתו”.

ב”נווה האירוס” מתגוררים אנשים בוגרים (18-60), המתמודדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות וקשיי התנהגות, אשר זקוקים לתמיכה בחיי היום יום.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות