נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיחדשותהילד שחולה בניוון שרירים מתגייס למען צה"ל

הילד שחולה בניוון שרירים מתגייס למען צה”ל

עומר בן ברון הוא מהמשפיענים הגדולים באינסטגרם בארץ. עכשיו יש לו פרויקט חדש עם צה"ל לעידוד הגיוס

עומר בן ברון הוא תופעה. רק בן 15, מתמודד עם ניוון שרירים, וכבר נחשב לאחד המשפיענים הגדולים ברשת האינסטגרם הישראלית. עד כדי כך שממש בקרוב, בחודש הבא, יעלה פרויקט משותף לו ולצה”ל, במסגרתו הוא עובד על פילטר מיוחד שנועד לעודד צעירים להתגייס.

מאוד ייתכן שאתם עושים שימוש באיזשהו פילטר בסטורי שלכם, ובכלל לא יודעים שבן ברון עומד מאחוריו. בגיל צעיר כבר יש מאחוריו עבודות עם משפיענים, סלבס ואנשי עסקים רבים, ובנוסף על הפרויקט עם צה”ל הוא עובד בימים אלה על פרויקט שאפתני עם משרד החינוך. נגיע לזה בהמשך.

בן ברון, שגר ברחובות, לוקה במחלת ניוון שרירים מסוג sma 2 ברמה בינוני, ומגיל קטן הוא מתנייד בכיסא גלגלים. בשבוע האחרון הוא החל לקחת תרופה חדשה וניסיונית שנקראת risdiplam, שאמורה לשפר במעט את מצבו. “אם זה יוכל לעזור לידיים ולרגליים שלי שיתיישרו טיפה, אז אני מוכן לנסות”, הוא אומר ל”שווים”.

מדובר בתרופה יקרה מאוד, אך בית החולים וולפסון והמדינה מתחלקים בהוצאות. את התוצאות, כך הוא מקווה, אפשר יהיה לראות בחודשים הקרובים. “ללכת אני יודע שזה עדיין רחוק, אבל אני אעשה את הכל כדי לשפר את מצבי”, הוא אומר. “אני תלוי בסביבתי תשעים אחוזים מהזמן, וזה מתבטא בדברים קטנים, למשל כשאני לבד בבית ולא יכול להדליק את המחשב כי אני לא מגיע לכפתור ההדלקה”.

מגיל שש בן ברון לומד תכנות ומדעי המחשב, למעשה מאז שקרא את ספר התכנות הראשון שלו – כך שהכיוון היה ברור מילדות. לפני שנה נחשף לעולם הפילטרים באינסטגרם, ומאז הפך לאחד המפורסמים בתחום בארץ עם תיק עבודות מפואר. בין לקוחותיו ניתן למצוא את מיטב מפורסמי ישראל, ובהם עומר אדם, שלי גפני וציון ברוך, ואנשי עסקים בכירים דוגמת יעקב הלפרין, בעלי רשת המשקפיים “אופטיקה הלפרין”.

עומר בן ברון. “כשהייתי קטן חלמתי להיות ראש הממשלה”

“היום כבר פונים אליי ומבקשים ממני לעשות פילטרים, וזו עבודה לכל דבר”, הוא מסביר. “בעבר אני הייתי פונה אליהם באינסטגרם ובווטסאפ, שיראו את הפילטר שהכנתי בייחוד עבורם. אמרתי שאין לי מה להפסיד, ואני שמח שהצלחתי. זה תחום שהרבה אנשים מתעניינים בו. היום כל אדם או חברה שמחזיקים מעצמם חייבים פילטר משלהם לפרסום החברה או העסק”.

אחד הפילטרים היצירתיים שלו פורסם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, כאשר כולם הסתגרו בבתים בשל הקורונה וכל הטקסים בוטלו. בן ברון הרגיש שהוא חייב לעשות משהו לציון היום המיוחד והחשוב הזה. “כל הזמן צריך להמציא את הגלגל”, הוא אומר. “הבסיס נשאר, אבל היצירתיות משתלבת כאן, והכל מהראש. למשל, ביום השואה התבאסתי מזה שכולנו היינו בבתים ולא היו את הטקסים בבית הספר, והכל נעצר. חשבתי על פילטר שיאחד את כולם לפי המאפיינים המייחדים את היום הזה – טלאי צהוב, נר זיכרון ומשפטים לזכר הנספים. כאשר המוני משתמשים העלו את הפילטר הזה באותו היום לסטורי, לא רק סלבס, זה יצר אחדות בעם ליום אחד”.

הוא עובד כמעט כל יום, אך בכל זאת מצליח לשלב חיי חברה וחברים אהובים שמפרגנים לו מכל הלב על העשייה וההצלחה. לדבריו, “אנחנו פחות נפגשים בגלל ההגבלות השונות, אבל כן משתדלים לדבר כל הזמן בסלולר. החברים תומכים ואוהבים את מה שאני עושה, וכך גם המשפחה שלי. אני עובד במשך חמש-שש שעות ביום על הפילטרים, ומשתדל בזמן הפנוי שלי לצאת ולבלות עד כמה שאפשר”.

לאחרונה פתח בן ברון קבוצת ווטסאפ שבה כ-20 חניכים, בה הם לומדים ממנו את סודות המקצוע. במקביל, הוא הפך לסוג של מנטור עבור חובבי הז’אנר ובכלל. “אני מדבר על אמונה בעצמך וביכולותיך, ביטחון עצמי, ובעיקר להפסיק לטחון מים’ולהתחיל לעשות”, הוא מדגיש. “מדובר בקבוצת ווטסאפ מעורבת בגילאים שונים, כולל אנשים מעל גיל 30. “המטרה העיקרית היא שהם ילמדו את עצמם ואת היתרונות שלהם, וגם יידעו להסתכל על הדברים הרעים. כרגע זה בחינם כי זה ראשוני, אבל אני בהחלט מקווה שזה יתפוס גם מבחינה כלכלית”.

https://www.instagram.com/p/CCJUoUKHCZ-/

הוא עולה לכיתה י’, וכשיגיע לגיל 18 הוא מתכוון להתנדב לצה”ל. הוא אפילו יודע איפה הוא רוצה לשרת: “כשהייתי קטן תמיד חלמתי על להיות ראש ממשלה, אך החלום הזה פחות עובר לי בראש עכשיו. אני רוצה לשרת בדובר צה”ל בתחום הניו מדיה, וכך לתרום את יכולותיי לעם ישראל בצורה הכי טובה שלי. גם מודיעין בא בחשבון כמובן”. על הפרויקט עם צה”ל שיעלה בחודש אוגוסט הוא רק מוכן לומר: “זה יהיה כמו משחק כזה, משהו מגניב, שווה לחכות”.

אז מה הלאה?

“החלום הבאמת גדול שלי הוא להגיע לעבוד עם גל גדות, ומשם אני מאמין שתיפתח לי הדלת לשאר העולם”.

לאחרונה נכנס בן ברון כשותף במיזם חדש שנקרא learn4realife – חינוך מעשי לעולם החדש. מטרת המיזם, שמתקיים בשיתוף פעולה עם בתי ספר בארץ, היא ללמד את “השיעורים האמיתיים”, כדבריו, שלא מלמדים ברוטינה הרגילה של מקצועות בתי הספר. “מדובר בפיילוט שמתחיל בשנת הלימודים הבאה יחד עם 12 בתי ספר. אף אחד לא מלמד אותך בבית הספר על התמדה, מטרות, יזמות, ניהול פיננסי, הגשמה ועוד. אלו דברים חשובים שצריכים ללמד מגיל צעיר, כדי לגדול לתוך העולם החדש של היום ולהצליח. מערכת החינוך בישראל לא השתנתה שנים רבות, והיא לא מותאמת לעולם של היום, המהיר, הקצבי ובעיקר השונה.

“אנחנו לא רוצים להחליף את משרד החינוך”, הוא מבהיר, “אבל אפשר להוסיף למערכת החינוך פנים שאין לה היום. המטרה שלנו היא שלמורים יהיו כלים נכונים להעביר לתלמידים היום כדי ללמד אותם על המחר”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות