נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותקדימה מדע תמשיך לעבוד עם הילדים החולים עד 1 בדצמבר

קדימה מדע תמשיך לעבוד עם הילדים החולים עד 1 בדצמבר

כך מודיע משרד החינוך. ממועד זה תיכנס לתוקף התוכנית החדשה, שתתבסס על אנשי מקצוע מתוך מערכת החינוך

משרד החינוך מודיע רשמית כי הוא גיבש תוכנית חלופית לתלמידים חולים בביתם, כאשר שירותי החינוך יינתנו על ידי אנשי מקצוע מתוך מערכת החינוך, ולא על ידי ספק חיצוני. דבר התוכנית החדשה פורסם לראשונה ב”שווים”.

“לאור זאת”, כותב המשרד, “התוכנית תאפשר לטייב את השירות החינוכי לטובת התלמיד, ובד בבד היא תחזק את הקשר של התלמיד עם מוסדות החינוך”.

התוכנית תצא לפועל בתאריך 1.12.2020, ועד אז תוארך ההתקשרות עם הספק הנוכחי “קדימה מדע”. במהלך החודשים הקרובים המשרד יסיים את העברת התוכנית “והתאמתה באופן אישי לכל תלמידה ותלמיד”, כדבריו.

שר החינוך יואב גלנט

רחל אברמזון, מנהלת האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, אמרה בוועדת החינוך של הכנסת שדנה בנושא הבוקר: “אחרי שנים עם זכיינים וספקים אנחנו מעבירים את המושכות למשרד החינוך. תודה ל’קדימה מדע’ ולכל צוותי ההוראה, המטפלים והסייעים.

“צריך לומר שהתלמידים גם היום משובצים בבתי ספר. לכל תלמיד יש בית ספר שאליו היה חוזר אם זה היה מתאפשר. מנהל בית הספר, היועצת והצוות החינוכי מגבשים את התוכניות לתלמידים גם במצב הנוכחי. בתי הספר מלווים ברוב המקרים את הילדים, ויש גם תמיכה ממומחי תחום שמלווים את הנושא”.

לדברי אברמזון, “מי מהתלמידים שיוכל יחזור למוסד החינוכי, כדי לקרב אותו לקהילה, לבית הספר או לגן. המשרד מתחייב לתת שירות מקצועי בהתאם לצרכים של כל תלמיד ותלמיד”.

אברמזון הדגישה כי “התוכנית גובשה כבר לפני כמה חודשים, זה לא נעשה בחמש דקות. זה נעשה תוך הרבה השקעה ומחשבה. העיסוק בקורונה עיכב את התהליך. ביקשנו מ’קדימה מדע’ לתת עוד שלושה חודשים, ואנחנו ב-1 בדצמבר מעבירים את התוכנית למשרד החינוך, חד משמעית”.

בתשובה לשאלה מה יהיה עם סוגיית כוח האדם בתוכנית, אמרה אברמזון כי אינה יכולה להתחייב בנושא, “אבל כל מורה שעבד עד היום בתוכנית יוכל להגיש מועמדות לתוכנית החדשה ולהצטרף לשורות משרד החינוך”.

.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות