נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהמשטרה מעריכה שמצאה את גופת הפעוט עם המוגבלות שנעלם

המשטרה מעריכה שמצאה את גופת הפעוט עם המוגבלות שנעלם

הגופה אותרה לא רחוק מבית המשפחה בקליפורניה, ארה"ב. טרם בוצע זיהוי רשמי. ההורים לא משתפים פעולה

“התרעת נעדר”: תדאוס סראן ממדרה, קליפורניה

התפתחות מדאיגה בפרשת הפעוט תדאוס סראן (שנתיים וחצי), שנעלם ב-16 ביולי מביתו שבעיר מדרה בקליפורניה. המשטרה הודיעה לפני מספר שעות כי איתרה גופה של ילד בגילו במרחק לא רב מבית המשפחה. החוקרים העריכו בסבירות  גבוהה כי מדובר בסראן, אך ביקשו להמתין לזיהוי ודאי של הגופה.

במסיבת עיתונאים מיוחדת הודיעה המשטרה כי שרידי ילד בין גיל שנתיים לשלוש נמצאו על ידי כלבי גישוש באזור כפרי, אך לא סיפקו מידע נוסף. החוקרים אומרים כי אומנם לא בוצע זיהוי רשמי, אך הם מאמינים שהילד הוא תדאוס.

הוריו של תדאוס, שעברו להתגורר במדרה רק לפני כמה שבועות, העידו במשטרה כי ביום שלישי שעבר השכיבו אותו לישון במיטתו ב-10 בלילה. בבוקר יום רביעי ב-8:30, לדבריהם, באו להעיר אותו וגילו שהוא נעלם.

בעקבות עדות ההורים החלו כוחות הביטחון במבצע חיפוש נרחב, בשיתוף השכנים והקהילה. כל סנטימטר נסרק בקפידה. במקביל, השכנים התבקשו לבדוק את מצלמות הבתים שלהם, כדי לראות אם רכב או אדם חשוד הסתובבו בשכונה באותו לילה.

אחרי כמה ימי חיפושים שכן של המשפחה שהתראיין ל”אקשן ניוז” העיד כי כאשר הוא קם לעבודה בשלוש לפנות בוקר באותו לילה, נראה היה שמישהו בבית ער. “כשהלכתי לעבוד האורות בפנים נדלקו פעמיים או שלוש”, הוא סיפר, “אולי הוא ישן, אבל מישהו בטוח קם”.

ביום שלישי השבוע התגברו סימני השאלה כאשר החוקרים מסרו בהודעה לעיתונות כי הוריו של תדאוס “הפסיקו לשתף פעולה” עם החקירה. עורך הדין של ההורים, רוג’ר נוטל, טען שזה לא המקרה. “הם שיתפו פעולה עד שהמשטרה הפכה למאשימה”, אמר. 

במשטרה גם חשפו כי לזוג הייתה עוד תינוקת שנפטרה בשנת 2015. עורך הדין אומר כי התינוקת נולדה בטרם עת והייתה בבית החולים מספר חודשים עד שההורים הצליחו להביא אותה הביתה, אך בסופו של דבר נפטרה ממוות בעריסה.

“נעשתה חקירה, ויש בידינו רשומות רפואיות שמעידות על מצבה השברירי של התינוקת. התיק הזה נסגר, ולא היו אישומים”, קבע נוטל. “למרות הספקולציות שנשמעות עכשיו, זו ללא ספק טרגדיה נוספת שעומדת בפני המשפחה”.

לדבריו, “מדובר באנשים טובים. אני מסתכן לומר שהם לא היו מעורבים בהתנהגות לא חוקית ביחס לתינוק שלהם”.

לשאלת “אקשן ניוז” אם ההורים נחשבים לחשודים, אמרו במשטרה שכרגע כל האפשרויות נמצאות על השולחן. תדאוס, ילד עם צרכים מיוחדים, אינו מדבר וזקוק לטיפול רפואי צמוד, בין השאר באמצעות צינור הזנה. לדבריו הוריו, כאשר הלך לישון הוא לבש חולצה אדומה ומכנסי ספיידרמן.

“כולם מאוד דואגים לשלומו של תדאוס”, מסר ביום שאחרי ההיעלמות קצין משטרה בזירה, “במיוחד מכיוון שהוא זקוק לטיפול מיוחד שרק מעטים יודעים לתת. אנחנו לא יכולים לתאר מה ההורים שלו עוברים עכשיו. כל סוכנויות הביטחון המעורבות באירוע מתרכזות במאמץ לאתר אותו ולהביא את מי שאחראי להיעלמותו למשפט צדק”. גם ה-FBI היה מעורב בחקירת המקרה.

משפחת סראן הציעה בשבוע שעבר פרס בסך 5,000 דולר עבור מידע שיוביל לתדאוס.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות