נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהחשודים ברצח הפעוט עם המוגבלות בקליפורניה: ההורים

החשודים ברצח הפעוט עם המוגבלות בקליפורניה: ההורים

אמו ואביו של תדאוס סראן נעצרו במרחק לא רב ממקום מציאת גופתו. על פי החשד, הם שרפו את הגופה

הוריו חשודים ברצח: תדאוס סראן ממדרה, קליפורניה

קליפורניה, ארה”ב: פרשת היעלמותו של תדאוס סראן, פעוט עם מוגבלות בן שנתיים וחצי, קיבלה תפנית חדה, עם מעצרם של שני הוריו, סוחינדר (42) ובריסיידה (29) סראן, באשמת רצח בנם.

אתמול הודיע מפקד משטרת מדרה כי שרידים השייכים בסבירות גבוהה לתדאוס נמצאו שרופים במטע שקדים ממערב לעיר. בהמשך אמורה הייתה להיערך נתיחה שלאחר המוות, כדי לאמת את זהותו ואת סיבת המוות, אך ההערכה הכמעט ודאית היא שמדובר בתדאוס.

שעות לאחר מכן הודיעה משטרת מדרה על מעצרם של הוריו. האם בריסיידה נמצאת בחודש השמיני להריונה, ולכן נשלחה לסקירה רפואית מלאה לפני המעצר. “נמשיך לעבוד כי זה מקרה מתמשך, אבל אני כאן לפניכם כדי לומר שלתדאוס הקטן יהיה קצת צדק”, אמר מפקד המשטרה במקום.

ההורים נעצרו על ידי בלשים כאשר שהו בבית בדרך ווינטר, כארבעה מיילים מהמטע בו נמצאו השרידים. השכנים סיפרו כי הבית שייך לאביה של בריסיידה, והזוג התגורר בו עם ילדיהם עד לפני כשבועיים, כאשר המשפחה עברה לבית שממנו נעלם כביכול תדאוס.

כעת תצטרך פרקליטות המחוז לבדוק את הדו”חות המשטרתיים ולהגיש כתבי אישום. “אנו מצפים לקבל את התיק, לעשות את ההערכה המתאימה, ולהעביר אותו קדימה במהירות וביעילות ככל שאפשר”, אמרה פרקליטת מחוז מדרה, סאלי מורנו. שלושת ילדיהם האחרים של בני הזוג מטופלים כרגע בשירותי הרווחה.

בריסיידה סראן, האם החשודה ברצח בנה תדאוס

הפרשה החלה ב-15 ביולי, אז הוריו של תדאוס, ילד עם צרכים מיוחדים שאינו מדבר וזקוק לטיפול רפואי צמוד, בין השאר באמצעות צינור הזנה, סיפרו במשטרה כי השכיבו אותו לישון במיטתו ב-10 בלילה. לדבריהם, ב-8:30 בבוקר באו להעיר אותו וגילו שהוא נעלם. בעקבות עדות ההורים החלו כוחות הביטחון במבצע חיפוש נרחב, בשיתוף השכנים והקהילה. כל סנטימטר נסרק בקפידה. במקביל, השכנים התבקשו לבדוק את מצלמות הבתים שלהם, כדי לראות אם רכב או אדם חשוד הסתובבו בשכונה באותו לילה.

אחרי כמה ימי חיפושים שכן של המשפחה שהתראיין ל”אקשן ניוז” העיד כי כאשר הוא קם לעבודה בשלוש לפנות בוקר באותו לילה, נראה היה שמישהו בבית ער. “כשהלכתי לעבוד האורות בפנים נדלקו פעמיים או שלוש”, הוא סיפר, “אולי הוא ישן, אבל מישהו בטוח קם”.

ביום שלישי השבוע התגברו סימני השאלה, כאשר החוקרים מסרו בהודעה לעיתונות כי הוריו של תדאוס “הפסיקו לשתף פעולה” עם החקירה. עורך הדין של ההורים, רוג’ר נוטל, טען שזה לא המקרה. “הם שיתפו פעולה עד שהמשטרה הפכה למאשימה”, טען. 

במשטרה גם חשפו כי לזוג הייתה עוד תינוקת שנפטרה בשנת 2015. עורך הדין אמר כי “התינוקת נולדה בטרם עת והייתה בבית החולים מספר חודשים עד שההורים הצליחו להביא אותה הביתה, אך בסופו של דבר נפטרה ממוות בעריסה”.

בתגובה למעצר ההורים אמר סניגורם שהוא “המום “, וכי אביו של תדאוס הזעיק אותו אליו מבית הסוהר. לדבריו, האב היה נהג משאית, ואילו האם עבדה במשרה חלקית כדי לטפל בילדים. “אין לי סיבה להאמין שאנשים אלה יפגעו בכוונה בילדם”, הוא אמר.

גילוי הגופה ומעצר ההורים התקבלו בעיר מדרה באבל כבד. קרובי משפחה של תדאוס יצרו אנדרטה ליד המקום שבו כלבי גישוש גילו את גופתו. תושבים רבים הגיעו למקום והביאו  פרחים, צעצועים ונרות, מתפללים לצדק שיגיע.

 
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות