נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםבת 8 עם אוטיזם חלתה בסרטן - המשפחה נקלעה לקשיים

בת 8 עם אוטיזם חלתה בסרטן – המשפחה נקלעה לקשיים

קבוצת ״החברים של רועי״ מגייסת כסף כדי לשמח את אוריה ששון אברהם, ביום ההולדת שלה בשבוע הבא

בשבוע הבא היא תחגוג יום הולדת, ומשפחתה מבקשת
אוריה ואביה

לפני מספר חודשים אוריה בת ה-8 מירושלים, ילדה על הרצף האוטיסטי, התלוננה על כאבי ראש רבים. הכאבים לא הפסיקו, משפחתה לקחה אותה לבדיקה והתברר הגרוע מכל – לילדה יש גידול סרטני בגודל 14 מ”מ בראש, והיא ככל הנראה תזדקק לניתוח על מנת להסירו. בשבוע הבא תחגוג אוריה את יום הולדתה ה-8, ולשם כך היא צריכה אתכם.

קבוצת ”רועי והחברים למען הקהילה” בפייסבוק כבר נרתמה לעזור, וחבריה מבקשים, יחד עם המשפחה, עזרה מכל מי שיוכל להושיט יד ולתרום כסף או אפילו מצרכים, בשביל לערוך את החגיגה.

ילדה שכולה טוב לב

”אנחנו מחכים לאבחון בהדסה לגבי מצבה”, סיפר אבי ששון אברהם, אביה של אוריה, לאתר ״שווים״. ”הגוש התיישב לה על עצב העיניים, יצר לה בצקות במוח ובגלל זה היא סובלת מלחץ מאוד חזק על הראש, וכנראה תצטרך לעבור ניתוח. מדובר על ילדה שכל כולה טוב לב ואהבה. לא מגיע לה שתסבול ככה”.

אשתו של אברהם נפגעה בתאונת דרכים, שהשביתה אותה מעבודה. לזוג ארבעה ילדים בגילאי 4-7, כשמלבד אוריה, הם מטפלים גם באחותה בת ה-5 שסובלת מאסטמה. אברהם עובד בשתי עבודות במקביל: בסופרמרקט ובניקוי חדר מדרגות.

”ההתמודדות הזאת מאוד לא פשוטה כל היום אנחנו סביב אוריה, וכל מרכז תשומת הלב עובר אליה״, ציין אברהם, ״כעת המטרה הכי חשובה היא לדאוג שהיא תחלים ונוכל להעניק לה את החיים הכי טובים שאפשר”.

אוריה לומדת בכיתת חינוך מיוחד בכיתה א’. ״היא משתלבת נפלא בבית הספר. לוקחים אותה ומחזירים אותה והיא ממש נהנית״, סיפר אברהם, ״אך כעת כשהיא בלי הריטלין, לפי המלצת הרופא, היא הפכה לילדה יותר קשה, יותר עצבנית ולא רגועה. המצב הזה לא קל, אבל אנחנו אוהבים אותה יותר מהכל״.

חגיגה שהיא לא תשכח

״בשבוע הבא יש לאוריה יום הולדת ואנחנו נחגוג לה, בהתאם להנחיות, בצורה הכי יפה שאפשר”, סיפר רועי, מייסד הקבוצה. חבריו של רועי מסייעים לאנשים שידם אינה משגת, עם מצרכי מזון וציוד ללימודים. ”נכין לה חגיגה שהיא לא תשכח לעולם, אני מבטיח. כל המטרה שלנו אהבה והפצת חינם״, הוא אמר.

לתרומות אפשר לפנות דרך עמוד הפייסבוק, או לתרום ישירות באפליקצית ביט למספר 054-3020809.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות