נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםשחקן "משחקי הכס" משתף: בני אובחן עם אוטיזם

שחקן “משחקי הכס” משתף: בני אובחן עם אוטיזם

טום הופר, שמככב גם ב"אקדמיית המטריה" של נטפליקס, מבקש יחד עם רעייתו לסייע להורים אחרים במצבם

https://www.instagram.com/p/CB5KYZ0DmEh/

השחקן הבריטי טום הופר (35), כוכב הסדרה “אקדמיית המטריה” של נטפליקס, גילם בעבר לא מעט דמויות גבריות וקשוחות. הידועה שבהן היא דיקון טרלי, בנם של מליסה ולורד רנדלי טרלי ב”משחקי הכס”. אבל בחיים הופר הוא דווקא בחור רך ומשפחתי, אבא גאה לשני ילדיו הקטנים פרדי (בן 5) ורוז (שנתיים).

בתקופה האחרונה החליטו הופר ורעייתו לורה (32), שחקנית וגם סופרת, לחלוק עם העולם את ההתמודדות עם הבן פרדי, שאובחן בחודש מרץ האחרון עם אוטיזם. פרדי אינו מדבר ונעזר בכרטיסיות כדי לתקשר.

השניים העלו סרטונים ותמונות לחשבונות האינסטגרם והטוויטר שלהם, שבהם הם חולקים את חוויותיהם האישיות, וזאת במטרה לעזור להורים אחרים במצבם. “חשבנו שזו יכולה להיות תקופה בודדה מאוד”, אמר הופר לגיליון האחרון של “PEOPLE”, “הרגשנו שאנחנו חייבים לעשות את זה בשביל הורים שעוברים את זה, כדי שהם לא ירגישו לבד”.

על פרדי אמר הופר: “לבני יש אוטיזם, והוא מדהים אותי כל יום מחדש. המוח שלו פשוט עובד בצורה אחרת. אבל צריך לסמוך אחד על השני ועל המסע. הדברים הנכונים יתרחשו בסופו של דבר, אבל זה לא קורה בן לילה”.

בסביבות גיל שנה וחצי, הופר ולורה הבחינו שמשהו בהתנהגות של בנם שונה. “שמנו לב שכשאנחנו קוראים לפרדי, הוא לא מסתובב”, היא מספרת. “ככל שהוא גדל יותר, הפער בינו לבין ילדים אחרים בגילו הלך והתרחב”.

טום הופר כדיקון טרלי ב”משחקי הכס”. צילום מתוך “משחקי הכס”

כדי להבין יותר עם מה הם מתמודדים הלכו ההורים לקורסים באוטיזם וחינוך, אך מהר מאוד הבינו, כמו כל ההורים, שכל ילד הוא ייחודי, וששני ילדים עם אוטיזם אינם זהים. “הדבר הגדול ביותר עבורנו היה ללמוד את פרדי”, אומר הופר. “היינו צריכים להבין מה עובד בשבילו ומה לא.”

אחד הצעדים הראשונים עליהם החליטו בני הזוג הוא הורדת הסוכר המעובד מהתפריט של בנם. לדעתם, הדבר סייע מאוד בוויסות ההתנהגות שלו. “הורדנו את פרדי מסוכר, מלבד פירות מסוימים ודבש”, אומר הופר, “ההבדל היה משמעותי. זה ביטל את התוקפנות ושומר על יציבות במצב הרוח”.

לדברי הופר, פרדי עוזר לו לזכור ליהנות מדברים פשוטים ויומיומיים, כמו לשחק בגינה, לרוץ ולצחוק.

על הילדה, רוז, אומרת לורה שהיא “ילדה של אבא. כשהיא תתבגר היא לגמרי תלך עליו. הופר צוחק: “היא הולכת ללכת על כל הארנק שלי”.

לעמוד האינסטגרם של לורה >>>> https://www.instagram.com/p/B-mi_Avjp_X/

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות