נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיבריאותלראשונה: אושר תרסיס שנותן מענה לדיכאון בתוך 24 שעות

לראשונה: אושר תרסיס שנותן מענה לדיכאון בתוך 24 שעות

מינהל התרופות האמריקאי אישר את התרסיס לטיפול בבוגרים הסובלים מדיכאון חריף עם התנהגות אובדנית

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר תרסיס לטיפול בדיכאון חריף עם נטיות אובדניות, שאמור להפחית את הסימפטומים הדיכאוניים בתוך 24 שעות בלבד. התרסיס, “ספרבטו” של חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון, הוא הטיפול הראשון מסוגו המאושר על ידי ה-FDA.

מאז מרץ 2019, אז קיבלה החברה אור ירוק לערוך ניסוי בתרסיס על בני אדם, התנסו בו 6,000 אמריקאים שסבלו מדיכאון קשה עם מחשבות אובדניות. בניסוי נטלו חלק גם מדענים של אוניברסיטת ייל היוקרתית, והם הצליחו להוכיח שהטיפול מפחית את הסימפטומים הדיכאוניים בתוך 24 שעות.

כיום ישנן בשוק תרופות רבות לטיפול בדיכאון, אולם בדרך כלל נדרשים לפחות כמה שבועות עד שהן מתחילות להשפיע על מצב הרוח של המטופלים. בנוסף, הן לא אמורות להילחם באופן ספציפי במחשבות אובדניות.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לדברי תרזה נגווין ממרכז בריאות הנפש אמריקה, “כאשר דיכאון גדול מגיע למחשבות אובדניות אקטיביות, הוא מוחץ. בנקודה הזו המטופלים זקוקים לאפשרויות שיעזרו לשנות את המסלול. תרופות נוגדות דיכאון מסורתיות הופכות אפקטיביות רק כעבור שבועות, אפילו יותר, כך שהזמינות של תרופה שיכולה להתחיל לספק הקלה בתוך יממה עשויה להיות משנת חיים”.

תרסיס אף. החוקרים הוכיחו שיפור בתוך 24 שעות

בארצות הברית התאבדו בשנת 2018 כ-50 אלף אנשים. מדובר בגורם המוות העשירי בהיקפו באמריקה. בבריטניה ואירלנד סיימו את חייהם באותה שנה כ-7,000 בני אדם ששמו קץ לחייהם. מחשבות אובדניות קשורות ברוב המקרים למצבים בריאותיים נפשיים כמו דיכאון. הטיפול המקובל במצבים אלה הוא תרופות הנלקחות דרך הפה. עכשיו התרסיס החדש עשוי להציע לרופאים דרך אחרת לספק תמיכה מהירה לחולים בעיצומה של אפיזודה דיכאונית דחופה.

ה-FDA אישר את התרסיס לטיפול ב”סימפטומים דיכאוניים בקרב בוגרים הסובלים מהפרעת דיכאון משמעותית עם התנהגות אובדנית חריפה”. במינהל התרופות האמריקאי מדגישים כי התרסיס צריך להינתן לצד טיפול תרופתי נגד דיכאון שניתן דרך הפה. האישור ניתן לאחר ששני מחקרים הוכיחו הפחתה משמעותית ומהירה של הסימפטומים הדיכאוניים בתוך 24 שעות. ישנם מטופלים שאף התחילו להגיב לטיפול לאחר ארבע שעות בלבד.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות