נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותהמאבק להגדלת המענק לילדים עם מוגבלות - לוועדת הרווחה

המאבק להגדלת המענק לילדים עם מוגבלות – לוועדת הרווחה

כך הוחלט בכנסת.. הממשלה: "מקבלי קצבת ילד נכה אינם נדרשים למבחן הכנסה, ועל כן אינם זכאים להגדלה"

הדיון בדרישת ההורים להגדיל את המענק עבור ילד נכה או ילד עם מוגבלות, כפי שנעשה עם בוגרים נכים/עם מוגבלות, עובר לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת – כך הוחלט הערב בהצבעה שנערכה במליאה.

הדיון במליאה התקיים לאחר שחברת הכנסת אתי חוה עטיה (ליכוד) העלתה הצעה לסדר בנושא. עטיה מחתה נגד חוק המענקים שאושר בכנסת, הקובע שהורים לילדים הזכאים לקצבת נכות לא יקבלו מענק כפול, וזאת, כאמור, בניגוד לאוכלוסיית הבוגרים הנכים/ עם מוגבלות, שזכאית לפי החוק למענק נוסף של 750 שקל, מלבד מענק הבסיס שעומד על 750 שקל.

ח”כ עטיה סיפרה במליאה על ביקור שערכה בימים האחרונים בבית החולים תל השומר, שבמהלכו נפגשה עם משפחות של ילדים חולי סרטן. לדבריה, המצוקות הקשות גם כך של המשפחות הלכו והתגברו במהלך משבר הקורונה, ולמרות זאת משפחות אלה, כמו משפחות אחרות לילדים נכים/עם מוגבלות, לא זוכות למענק מוגדל עבור ילדיהן, שעשוי היה לסייע להן מאוד בימים אלה.

גם הורים לילדים עם מוגבלות פועלים בנושא, ועצומה שהעלו לרשת צברה כבר יותר מ-7,600 חתימות. “תקופת הקורונה העצימה את הקשיים הכלכליים של משפחות בכלל ושל משפחות בהן יש ילד עם מוגבלות בפרט”, אמרה הבוקר ח”כ עטיה לאתר “שווים”.

את עמדת הממשלה הציג במליאה שר השיכון יעקב ליצמן (יהדות התורה). ליצמן חזר על הנימוק שמשמיעים בימים האחרונים במשרד האוצר, שלפיו רק מי שמקבל קצבה על בסיס מבחן הכנסה זכאי למענק המוגדל. “מקבלי קצבאות ילד נכה אינם נדרשים לעמוד במבחן ההכנסה, ועל כן הם אינם זכאים למענק מוגדל לפי הקריטריונים שנקבעו”, אמר ליצמן מעל דוכן הנואמים. “כמו גם נכי עבודה, נכי צה”ל ועוד, שאינם זכאים למענק מוגדל. כל זאת בשביל לרכז את הסיוע באוכלוסיות הקשות יותר”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה חיים כץ

ליצמן הציע להעביר את הנושא לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשותו של חבר הכנסת חיים כץ (ליכוד). כץ ידוע כמי שיש לו רגישות לנושאים חברתיים מהסוג הזה. אחרי שנערכה הצבעה קצרה במליאה ההצעה אושרה.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לדברי ח”כ עטיה, ישנם לא פחות מ-71,000 ילדים לפי נתוני הביטוח הלאומי לשנת 2020, שזכאים למענק המוגדל ולא קיבלו אותו. “התקבלו בלשכתי פניות רבות ממשפחות שזעקו מדוע הן לא מקבלות מענק מוגדל כמו הנכים מעל גיל 18”, היא מספרת. “הרי המוגבלות היא אותה מוגבלות, ואין קשר לגיל בכלל. פניתי לשר האוצר ישראל כ”ץ וגם החלטתי להגיש הצעה לסדר”.

“מתכוונת להילחם עד הסוף”. חברת הכנסת אתי עטיה

עטיה הצהירה כי היא לא מתכוונת לוותר בנושא. “אנחנו מתכוונים להילחם על התוספת הכל כך חשובה הזאת”, היא מבטיחה. “יש כאן עוול מאוד גדול שצריך לתקן אותו. אני מגיעה לזעוק את זעקת המשפחות. זו תוספת תקציבית לא מאוד גדולה, ואני חושבת שהתיקון חייב להתבצע. אין כל סיבה שהם לא יהיו זכאים לתוספת במענק”.

לפני כמה ימים אמר מנכ”ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר לאתר “שווים” כי “הגדלת המענק נמצאת על הפרק, השאלה רק אם היא תמומש”. שפיגלר הוסיף כי הוא “מבין את המאבק והתחושות של ההורים ויכול להיות שיתקנו את זה, אבל כרגע זה המצב”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות