נושאים קשורים

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי



כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמרגש: המנהלת ומשפחתה נכנסו לבידוד עם דיירות חוסות

מרגש: המנהלת ומשפחתה נכנסו לבידוד עם דיירות חוסות

הדיירות זכו לטיפול אישי, וסיפרו שבזכות הקשר שנוצר עם הילדים, לא היה משעמם ועצוב בדירה

לתמר קורן, מנהלת אשכול במערך הדיור במוסדות אהל שרה בבני ברק, הגיע דיווח על חוסות מבוגרות שנכנסו לבידוד, בשל חשיפה לחולת קורונה מאומתת. החוסות נזקקות לטיפול סיעודי צמוד ולא יכולות לטפל בעצמן לבד. אנשי הצוות של קורן התקשו למצוא אנשים שיטפלו בהן, אז היא החליטה לקחת על עצמה את התפקיד.

כדי שיהיה לה כוח עזר וכדי לא להשאיר את ילדיה הקטנים בלי אמא, היא נכנסה לבידוד עם בנותיה בנות ה-15 וה-7 ובנה בן השנתיים וחצי, ודאגה לדיירות לפעילות יומיומית ולסדר יום שגרתי ככל האפשר.


החיבור המיוחד, שנוצר בין ילדיה של קורן לדיירות המבוגרות, איפשר לקורן לשמור על אווירה רגועה ונעימה בדירה המבודדת. “אנחנו לא רגילות שיש בדירה שלנו ילדים”, סיפרה מלכה, אחת הדיירות, “אנחנו מתגעגעות לאחיינים ולמשפחות שלנו. הילדות המתוקות של תמר היו בשבילנו פיצוי על האחיינים שלא פגשנו, ובזכותם לא היה לנו משעמם ועצוב בדירה”.

תמר קורן והדיירת
תמר קורן עם אחת מהדיירות

“מלבד החוויה המקצועית, להיות ולהרגיש את הצוות והפעילות בצורה בלתי אמצעית, זאת חוויה אישית מכוננת שקשה לתאר״, סיפרה תמר קורן בשיחה עם ״שווים״. לדבריה, ״הסיטואציה יצרה חיבור מדהים מעבר לרגיל עם הילדים שלי, והוציא מהם בגרות בלתי רגילה. השהייה עם הדיירות המבוגרות, מחנך את הילדים להענקת כבוד לזולת גם אם היא שונה, מחנך לאהבת בני אדם ונתינה בלי גבול לאדם שזקוק לכך״.

ארגון אהל שרה מפעיל, בין השאר, מערך דיור שבו ישנן 25 דירות בבני ברק, המיועדות לבעלי מוגבלויות קוגנטיביות, עם דיירים על הרצף האוטיסטי. הדיירים והדיירות נעים מגילאי 14 עד בערך 60.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************


״ההתמסרות של תמר שנכנסה לבידוד מרצון יחד עם ילדיה היא עוד דוגמא לדבקות בערכים של הארגון, שחרט על דגלו מקצועיות בלתי מתפשרת, עם מסירות ואהבה אין קץ לכל אחד מהחניכים והדיירים״, אמרה מלכה וינברג, סמנכ”לית אהל שרה, “זו לא פעם ראשונה שאנחנו נתקלים במסירות יוצאת דופן של הצוותים המקצועיים שלנו, אם זה במערך החינוך, התעסוקה או הדיור. משבר הקורונה שפגע בצורה חריפה בבני ברק, מייצר אצלנו כמעט מידי יום סיפורי גבורה של מדריכות ועובדות, שיוצאות מגדריהן כדי לאפשר לחניכים שלנו להמשיך ככל האפשר בשגרת החיים המוכרת והרגילה שלהם״.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות