נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזם13 שנה בכלא לאב חורג שאנס את בתו האוטיסטית

13 שנה בכלא לאב חורג שאנס את בתו האוטיסטית

האב, תושב הצפון, פגע בנערה במשך שבע שנים, מאז שהייתה בת 12. השופטת: הנאשם ניצל באופן ציני את מצבה הפגיע

מאת: ג׳וש ארונסון ואביחי חיים

ידיים באזיקים. אילוסטרציה
13 שנות מאסר וטיפול. אילוסוטרציה

תושב הצפון בן 47 הורשע באונס בתו החורגת על הרצף האוטיסטי בת ה-19, וייכנס ל-13 שנות מאסר בפועל. כך גזרה השבוע סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופטת אסתר הלמן. בנוסף, היא גזרה על הגבר שנתיים מאסר על תנאי למשך 3 שנים וקנס כספי בסך 100,000 שקלים.

השופטת ציינה כי הגבר ניצל באופן ציני וברוטלי את מצבה הפגיע של המתלוננת והותיר אותה להתמודד עם השלכות הפגיעה שעלולות ללוות אותה כל חייה.


מהתיאורים הקשים בפסק הדין עולה כי הוא ביצע את המעשים במשך 7 שנים, מאז שהנערה הייתה בת 12. הגבר היה נכנס בהזדמנויות רבות לחדרה בשעות הלילה או למקלחת, מפשיט אותה, פוגע בה מינית בדרכים שונות ואונס אותה, למרות ניסיונות מצידה להדוף אותו. במקרה אחד הנערה הצליחה להדוף אותו ולצעוק עליו, עד שהפסיק.

בעקבות התלונה של הנערה, הקשר בינה לבין המשפחה נותק. אמה מצויה במצוקה נפשית על רקע העובדה שלא הייתה ערה לפגיעה בבתה. האם ויתרה על עבודתה, וכתוצאה מכך הורע גם מצבם הכלכלי. האם והבת נמצאות כעת בטיפול נפשי בעקבות המקרים, ולבת נגרמו נזקים קשים, עמוקים ובלתי הפיכים, כך על פי גזר הדין.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

התביעה ביקשה לקבוע לגבר 20 שנות מאסר בפועל, אולם בית המשפט החליט לגזור 13 שנים. הנימוק היה שהגבר, ללא עבר פלילי, הודה במיוחס לו בכתב האישום וחסך בכך את הצורך בעדות הנערה ואמה. כמו כן, הוא לקח אחריות על המעשים, הביע חרטה והביע נכונות לעבור הליך טיפולי.

עוד ציינה השופטת כי הוא היה נתון במעצר מאחורי סורג ובריח בתקופה הממושכת של ההליך המשפטי. בנוסף, היא לקחה בחשבון את ההשלכה של העונש החמור על הנאשם ועל משפחתו, על אמו החולה ואחותו הנכה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות