נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםזוכה "האח הגדול" בארה"ב: "אני אוטיסט"

זוכה “האח הגדול” בארה”ב: “אני אוטיסט”

תפנית בעלילה: איאן טרי, שזכה בעונה ה-14 של התוכנית, סיפר לחבריו לעונת האולסטארז שהוא מאובחן על הרצף

הפתעה לצופי “האח הגדול” בארה”ב: איאן טרי, המנצח של העונה ה-14 של התוכנית, גילה לפני כמה ימים, במהלך שידור עונת האולסטארז שלה, כי הוא נמצא על הרצף האוטיסטי.

במהלך העונה בה ניצח ולקח הביתה חצי מיליון דולר, היו מתמודדים שהעבירו עליו ביקורת ואמרו שהם אינם מבינים את ההתנהגות שלו. אז טרי לא אמר דבר לגבי האבחון שלו. האם הוא ידע ולא סיפר, או שאולי אובחן מאז התוכנית? לא ברור. מה שבטוח הוא שבעונה הנוכחית, שבה הוא משתתף כזוכה לשעבר, הוא פותח את הקלפים לגמרי.

בשבוע הראשון של העונה החדשה שוחח טרי על הנושא עם כמה אנשים. אחד מהם נשאל על ידו האם הוא יודע שהוא נמצא על הרצף האוטיסטי. למתמודדת אחרת הוא הסביר כיצד הוא מתמודד עם הלקות שלו. בשבוע שעבר הוא כבר נחשף לחלוטין כשהתוודה ב”חדר היומנים” על כך שהוא אוטיסט. לדבריו, זה לא משהו שהוא נהנה לדבר עליו, אבל זו המציאות וצריך להתמודד איתה.

מאז “היציאה מהארון” זוכה טרי לשבחים על כך שהוא אינו מסתיר את האוטיזם שלו. יותר מזה, יש שאומרים כי הוא משתמש בתוכנית כדי לקדם את נושא המודעות לאנשים על הספקטרום. והדבר שהכי הפתיע הוא שמתברר שאפשר גם להיות אוטיסט וגם לזכות ב”אח הגדול”, שנחשבת לתוכנית ריאליטי הדורשת כישורים חברתיים גבוהים ביותר.

איאן טרי. צילום מתוך טוויטר
 

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות