נושאים קשורים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
הסתדרות 480-100

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
ראשיאוטיזםמזעזע: אמא לילד אוטיסט חנקה אותו למוות בעזרת ספוג

מזעזע: אמא לילד אוטיסט חנקה אותו למוות בעזרת ספוג

אולגה פרימן מבריטניה רצחה את בנה בן ה-10 דילן בסוף השבוע. אביו, צלם מפורסם, כתב: "אובדן שאי אפשר לתפוס"

אולגה פרימן והגרוש שלה דין פרימן בימים יפים יותר

בבית המשפט בבריטניה החל הבוקר משפטה של אולגה פרימן, בת 40, הנאשמת ברצח בנה האוטיסט דילן (10) בסוף השבוע האחרון.

פרימן, גרושתו של צלם מפורסם בשם דין פרימן, אביו של דילן, מואשמת כי רצחה את בנה באמצעות הכנסת ספוג לפיו, עד שנחנק למוות. לפי העדויות בתיק, אחרי שהבן מת השכיבה אותו האם ליד הצעצועים האהובים עליו. חלק מהחתיכות של הספוג נמצאו בגרונו לאחר מותו.

דילן, כאמור, הוא בנו של הצלם דין פרימן, המוכר בזכות צילומים מפורסמים של כדורגלן העבר דיוויד בקהאם ובנות להקת ספייס גירלז. דין הוא בנו של רוברט פרימן, גם הוא צלם ידוע, שנודע בזכות צילומיו המפורסמים של הביטלס.

דין ואולגה התגרשו במהלך הדרך, וכיום האב מתגורר בספרד. בעקבות האירוע המזעזע הוציא האב הודעה שבה כתב: “דילן היה ילד יפה, מואר, סקרן ואמנותי, שאהב לטייל, לבקר בגלריות אמנות ולשחות. טיילנו הרבה לאורך השנים, יחד בילינו זמן בלתי נשכח במקומות כמו ברזיל, צרפת וספרד. אני לא יכול להתחיל להבין בכלל את האובדן הזה”.

אולגה פרימן עם בנה דילן

לפי שכנים של האם אולגה, דילן היה אוטיסט בתפקוד נמוך. לדבריהם, הייתה לו גם מוגבלות פיזית, שאילצה אותו לנוע לעתים בכיסא גלגלים. אדם שטיפל בו סיפר כי הוא לא דיבר ונטה להתפרצויות פתאומיות, תוך שהוא בועט ברגליו, מכה בידיו ומשליך חפצים.

“העבודה שלי הייתה להוציא אותו לפארק לכמה שעות כדי שאולגה תוכל לקבל קצת זמן לעצמה”, אמר המטפל. “עשיתי את זה שלוש או ארבע פעמים, אבל זה היה יותר מדי בשבילי, אז אמרתי לה שאני לא יכול להמשיך. זה היה מאוד מלחיץ, אז אני מתאר לעצמי איך זה היה בשבילה. ראיתי אותה רק בשבוע שעבר, והיא נראתה מאוד סחוטה ועייפה”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

שכנה של המשפחה סיפרה כי גם סגר הקורונה הקשה על הדברים. “זו טרגדיה. היא הייתה במצב נואש, והסגר הפך את זה לעוד יותר נואש. דילן לא דיבר, היה רק צועק ומנפנף. תמיד ריחמתי עליה, הייתי כנראה צריכה לעשות יותר כדי לעזור לה. בקושי ראיתי אותה עם מבוגרים אחרים או עם כל עזרה אחרת”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות