נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותהמשלבות יוכלו להגיע לבתי הילדים, אבל יש כוכבית ענקית

המשלבות יוכלו להגיע לבתי הילדים, אבל יש כוכבית ענקית

משרד החינוך הודיע כי התקבלה דרישת ההורים המשלבים. עם זאת, בשלטון המקומי דורשים שיהיה אדם בוגר בבית

אחרי משא ומתן בין משרד החינוך, מרכז השלטון המקומי ונציגי ההורים המשלבים, הוחלט לקבל את עמדת ההורים, שלפיה המשלבות של הילדים יוכלו להגיע לבתי התלמידים בזמן “שגרת הקורונה” – כך הודיעה לפני שעה קלה ראש האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, רחלי אברמזון, בדיון מיוחד בוועדת החינוך של הכנסת.

יחד עם זאת, הדגישה אברמזון כי יש עדיין מחלוקת משמעותית בין הצדדים באשר לבקשת ההורים כי המשלבת תוכל להגיע לבית הילד גם אם אין נוכחות של אדם בוגר בבית. כאשר נשאלה האם זה רלוונטי גם לתלמידים הבוגרים יותר, היא אמרה ש”ניאלץ לחשוב על זה”.

“אנחנו חלוקים עם ההורים בנושא הזה”, הודתה אברמזון. “הנושא שנוי במחלוקת בין מרכז השלטון המקומי ומשרד החינוך אל מול ההורים, שמבקשים שלא תהיה חובת נוכחות גורפת של אדם מבוגר בבית בזמן שהמשלבת נמצאת שם”. המשמעות היא שהורים לילדים משולבים לא יוכלו ללכת לעבודה במשך שלושה ימים מדי שבוע (מכיתות ה’ ומעלה), שבהם הילדים לומדים מהבית.

בנוסף, אמרה אברמזון כי בימים שבהם הכיתה של הילד לומדת מרחוק, הוא יוכל להגיע עם המשלבת שלו לבית הספר שלו וללמוד מרחוק עם הכיתה בסיוע המשלבת.

לדברי אברמזון, המשא ומתן  בנושא הוא יוזמה של נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, שאליה הצטרפו נציגי ההורים לילדים משולבים, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי.

שר החינוך יואב גלנט

“בימים אלה אנחנו מגבשים את המסמך הסופי יחד עם מיכל מנקס, סמנכ”לית החינוך בשלטון המקומי”, אמרה אברמזון.

מיכל מנקס, סמנכ”לית החינוך בשלטון המקומי, הבהירה שנושא הגעת המשלבות לבתים ללא נוכחות אדם בוגר, הוא קו אדום מבחינתה. “זה הגבול שאנחנו שמים”, אמרה מנקס. “אני לא רוצה לזרוע תקוות שווא. סייעות יגיעו לבתים, אבל לא בלי נוכחות של אדם בוגר בבית. זה הקו האדום. אנחנו לא רוצים להוזיל את עבודת הסייעת. אני מבינה את המצוקה של ההורים, אבל המטרה המרכזית היא לסייע לילד”.

אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בירך את השותפים למהלך “על מציאת פתרון אשר יאפשר המשך עבודת הסייעות גם בעת לימודים מרחוק”. לדבריו, “הסייעות המשלבות הן אלו שלא אחת מייצרות את ההנגשה והגשר המאפשר את הצלחת התלמיד עם המוגבלות בלימודים. עם המעבר ללימודים מרחוק היה צורך קריטי ליצור התאמות גם לעבודת המשלבות, כך שיוכלו להמשיך לסייע לתלמידים ולמנוע יצירת פערים בין ילדים ללא מוגבלות לילדים עם מוגבלות. מערכת החינוך היא התשתית והיסוד להשתלבות לאורך כל החיים, ועל כן חשוב מאוד, בוודאי בעת משבר, לתת את מלוא המענים וההתאמות שיאפשרו השתלבות למידה שוויונית”.

עוד בנושא:

“יש גבול לאמירות המבזות על הבתים שלנו”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות