נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה



האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיבריאותיש הסכם: היחידות להתפתחות הילד ניצלו מסגירה

יש הסכם: היחידות להתפתחות הילד ניצלו מסגירה

משרד הבריאות יקצה 30 מיליון שקל בשנתיים הקרובות. לראשונה: התעריף שיעבירו הקופות יהיה אחיד בכל הארץ

לאחר ש-80 יחידות להתפתחות הילד עמדו בפני סגירה, נחתם היום הסכם בין הרשויות המקומיות למשרד הבריאות, שיאפשר את המשך פעילותן. במסגרת ההסכם, משרד הבריאות יקצה 30 מיליון שקל עבור יחידות מוכרות להתפתחות הילד בשנתיים הקרובות. דבר ההסכם המתגבש פורסם לראשונה כאן ב”שווים”.

בעקבות ההסכמות שאליהן הגיעו נציגי מרכז השלטון המקומי, שייצגו את הרשויות המקומיות, ונציגי משרד הבריאות, תימנע סגירת 80 היחידות, שימשיכו לתת שירותים ל-40 אלף הילדים המטופלים בהן. לאלה יצטרפו אלפי ילדים נוספים הנמצאים ברשימת המתנה לטיפולים.

“תקצוב התפתחות הילד מהווה השקעה של מדינת ישראל לטווח ארוך”, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. “אותם ילדים מדהימים שמסתייעים ביחידות התפתחות הילד יצליחו יותר בלימודים ובחיים, ויהפכו להיות אזרחים בוגרים ויצרניים שממשים את יכולותיהם בצורה מקסימלית. אני מודה ליו”ר השלטון המקומי חיים ביבס על גיבוש ההסכמות המשותפות לטובת אזרחי ישראל”.

גם ביבס בירך על ההסכמות. “אני שמח שהצלחנו לגבש הסכם ותקצוב תואם, שישאירו את היחידות בפעילות”, אמר יו”ר מרכז השלטון המקומי. “הורים לילדים שמטופלים בהן יעידו על חשיבותן הגדולה בחיים של הילדים, ועל הטיפול המקיף שניתן בהן. אני מודה לשר הבריאות יולי אדלשטיין שנרתם לקידום בריאותם והתפתחותם של עשרות אלפי ילדים בפריפריה ומאפשר לרשויות לתת את השירותים הטובים ביותר בתחום הבריאות”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין

בפעם הראשונה יהיה התעריף שיועבר ליחידות להתפתחות הילד זהה בכל הארץ. “יישרנו קו למחיר אחיד בכל הרשויות המקומיות, ובתמיכת משרד הבריאות נוכל לתת מענה לכולם”, אמר בני ביטון, ראש עיריית דימונה ויו”ר פורום ערי הפיתוח. “כיו”ר פורום ערי הפיתוח אני יכול להעיד שאנחנו נותנים כאן מענה אדיר לילדים שחיכו לזה כל כך הרבה זמן, ושייכנסו למערכת במקומות שקשה להשיג בהם תקציבים לטובת העניין”.            

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

גם מנהלת פורום היחידות להתפתחות הילד, שיר גור, הדגישה את חשיבות התעריף האחיד. “יש פה הישג עצום שהתעריפים שקופות החולים משלמות יהיו שווים בכל הארץ, ותיפסק האפליה של הפריפריה ושל החברה הערבית”, אמרה גור. “יש פה גם הכרה של משרד הבריאות בחשיבות השירות ההתפתחותי-קהילתי שהיחידות נותנות. מעבר לכך, תמיד צריך עוד כסף. אני מקווה שהמשאבים לתחום עוד יגדלו”.

לפי ההסכמות החדשות, קופות החולים יעבירו תקציב אחיד של 165 שקל לכל טיפול ביחידות להתפתחות הילד. עד עכשיו נעו הסכומים בין 95 שקל ל-170 שקל. “בעיקרון, כל טיפול עולה ביחידה מוכרת 250 שקל, אבל יש נכונות של משרד הבריאות ושל השלטון המקומי להשלים כעת את הסכום החסר”, סיכמה גור.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות