נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםמפקד הכוח שהרג את איאד: "צעקתי 'חדל', הוא לא היווה סכנה"

מפקד הכוח שהרג את איאד: “צעקתי ‘חדל’, הוא לא היווה סכנה”

לפי דיווח של עיתון "הארץ" מסופ"ש. למרות ה"חדל", לדבריו השוטר השני נבהל וירה שני כדורים שהרגו את אל-חאלק

“לא היה צורך לירות באיאד אל-חלאק, הוא לא היווה סכנה” – כך אמר מפקד כוח מג”ב שדלק אחרי הצעיר הפלסטיני האוטיסט במזרח ירושלים לחוקרי מח”ש. לפי דבריו, שנחשפו בסוף השבוע בעיתון “הארץ”, הוא ביקש משותפו למרדף לחדול את האש, אך הוא לא שמע בקולו וירה שתי יריות לעברו של אל-חלאק בחדר האשפה, מהן נהרג.

האירוע התרחש ביום שבת, ה-30 במאי. שוטר שהיה ליד שער האריות בעיר העתיקה סבר בטעות שהתנהגותו של אל-חאלק חשודה וקרא לעברו “מחבל”. מפקד כוח מג”ב, בן 21, החל לרדוף אחריו יחד עם שוטרים נוספים, ואף ביצע ירי לעברו, כנראה מבלי לפגוע בו. אל-חלאק נכנס לתוך חדר אשפה, ואז לטענת מפקד הכוח הוא צעק “חדל” לשוטרים האחרים ולשותף שלו. “אחרי זה בוצע ירי על ידי השותף שלי”, סיפר לחוקרים, “וצעקתי עוד פעם ‘חדל אש, חדל אש’. כנראה שהחשוד עשה תנועה כלשהי שגרמה לשותף שלי לבצע עוד ירי”.

לדבריו, היה פער בין הדיווח שקיבל בהתחלה כי מדובר במחבל, לבין הסיטואציה בחדר האשפה. “זה מקום סגור שאין לו דרך להימלט ממנו”, אמר. “הוא לא תקף ולא עשה כלום. הוא לא היה בעמידה בוודאות. הוא לא סיכן אותי באותה סיטואציה”.

לפי הדיווח ב”הארץ”, כאשר חוקרי מח”ש הטיחו במפקד הכוח את העובדה שהוא היה השוטר הכי בכיר בשטח, הוא גילגל את האחריות לעבר השוטר הזוטר. “תשאלו אותו למה הוא ירה, הוא היה צריך להקשיב להוראות שלי”, אמר להם. “היינו צריכים לבדוק את החשוד מרחוק, לתשאל אותו. אחר כך הגיעו כל המפקדים והם שמעו את שנינו יחד. סיפרתי מה קרה ואמרתי מולם שנתתי קריאת חדל”. כשנשאל המפקד כיצד הגיב השוטר ההורג למה שסיפר, ענה: “הוא לא הגיב”.

איאד אל-חאלק

לעומת זאת, השוטר היורה, שהיה חדש יחסית בגזרה, טען בחקירתו כי לא שמע את ה”חדל” של השוטר הבכיר ממנו. “פעלתי כמו שלימדו אותנו”, אמר לחוקרים. “מבחינתי מדובר במחבל שלפני שנכנסנו לחדר מפקד הכוח ירה לעברו”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

כזכור, אל-חלאק (32), צעיר עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם, עשה באותה שבת את דרכו אל מרכז יום של “אלווין אלקודס” במזרח ירושלים. הוא לא הבין את קריאות השוטרים לעצור ולהזדהות, נבהל והחל להימלט. המקרה הטראגי הסתיים כשהשוטרים פתחו באש אל עבר המקום בו הסתתר, כל זאת למרות קריאותיה של מדריכתו ששהתה לצדו באותן דקות וזעקה לעבר השוטרים כי מדובר באדם נכה, כך לפי טענתה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות