נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמאשימים אותנו שאנחנו תאבי בצע? אנחנו לא הבעיה, אנחנו הפתרון

מאשימים אותנו שאנחנו תאבי בצע? אנחנו לא הבעיה, אנחנו הפתרון

הילה ניסן, קלינאית תקשורת, מגיבה לדברי משרד הבריאות שיש "לייבש את מקורות ההכנסה של המטפלים"

מאת הילה ניסן

הורי ישראל שטרם פנו להתפתחות הילד יקומו ב-1 בספטמבר למציאות חדשה ועצובה, בה משרד הבריאות כבר אינו מתחייב שילדם יגיעו לאבחון וטיפול תוך 3 חודשים.

את הכסף שניתן להורים כדי לדאוג לעתיד ילדם, יקבלו כעת קופות החולים, והתמריץ שניתן לקופות לשפר את זמני ההמתנה בדמות ההחזרים – איננו. לכן, הילדים וההורים שבויים בידי הקופות, שכבר הוכיחו את אזלת ידן בצמצום התורים בעבר.

הרפורמה יושמה באופן חד צדדי, ללא היוועצות ותיאום בין כל הגורמים המקצועיים הנוגעים בעניין, וללא הכנה נאותה של קופות החולים. מעבר לכך, בהינתן  זמני המתנה ארוכים כבר היום, היא תוביל לפערי מעמדות בין אלה שיכולים להרשות לעצמם טיפולים פרטיים לבין אלה שידם אינה משגת.

לכל אלו מתווספת טענת משרד הבריאות שתקצוב הרפורמה אינו מספק ופרסום זמני ההמתנה מוכיח את הטענה. יתרה מכך, הזמנים שפורסמו אינם משקפים את זמני ההמתנה הארוכים אף יותר בפריפריה (כשנה ואף מעבר לכך לקלינאית תקשורת).

בינתיים, מצטברים דיווחים על נהלים המובילים לפגיעה באיכות הטיפול לשם קיצור זמני ההמתנה, כגון הוצאה מטיפול לאחר סדרה אחת והפניה להדרכות הורים במקום טיפול. על משרד הבריאות לפעול לעצור את הפגיעה בטיפול בילדים.

הילה ניסן עם בתה

בעניין המטפלים ממקצועות הבריאות, אחרי שנים על גבי שנים של משכורות נמוכות מאוד ותנאים לא נאותים, הגיעו חלק גדול מהמטפלים, ואני ביניהם, להבנה שכדי להתפרנס בכבוד עליהם לשלב גם עבודה בקליניקות פרטיות.

ציבור ההורים, שנואש מלהמתין חודשים ארוכים לתור, בצורה לא סבירה ולא הולמת לאופי הבעיה, פנה לטיפול פרטי, ועכשיו אנו מואשמים בכך שאנו תאבי בצע? הרי זה היפוך הסיבה והמסובב!

אני עצמי פניתי לעבודה במגזר הפרטי לאחר שלא הצלחתי להתפרנס מהשכר הנמוך בקופת החולים (עדיין עובדת במגזר הציבורי), ולא אחזור לעבוד בשכר נמוך שלא הולם את המקצוע וההתמקצעות שלי. משרד הבריאות חייב להבין: הוא איננו מייבש את מקורות ההכנסה של הקלינאים, כפי שהוא התגאה לבושתו, אלא את כיסי ההורים, שייאלצו להתמודד לבדם ומכיסם עם זמני ההמתנה הארוכים המצפים להם בקופות החולים.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

זוהי חובת ואחריות משרד הבריאות להתחייב בפני ההורים והילדים בחוזר כתוב שהילדים יגיעו לאבחון וטיפול תוך 3 חודשים, ואף להציע אלטרנטיבות לשם כך. לא עוד שנה וחצי, עכשיו. זוהי חובתם ואחריותם לדאוג שכל ילד בישראל שיפנה, גם אם זה ב-1.9, יזכה לטיפול זמין ואיכותי.

ועל הקופות להציע שכר מכבד למטפלים ממקצועות הבריאות, שכירים ועצמאים, כדי שאלה יוכלו להתפרנס בכבוד ממקצועם ולהמשיך לבצע את שליחותם הטיפולית. אין זה הגיוני לצפות שאנשים יחזרו לעבוד בתנאים שלא מאפשרים להם להתפרנס בכבוד.

הילה ניסן היא יזמת הפרויקט “למען התפתחות ילדינו”, אם לילדה שטופלה בהתפתחות הילד וקלינאית תקשורת

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות