נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותבעקבות הפרסום בשווים: תוספת תקציב לילדי החינוך המיוחד החרדים

בעקבות הפרסום בשווים: תוספת תקציב לילדי החינוך המיוחד החרדים

התקציב - בלון חמצן לגני החינוך המיוחד במסגרות המוכש"ר. ההורים חששו שיצטרכו למצוא בעצמם מקורות מימון

יעקב איינהורן
יעקב איינהורן

בשורה משמחת: הושגו 17.5 מיליון שקלים שנדרשו לפתיחת שנת הלימודים בחינוך המיוחד החרדי, במסגרות מוכש”ר (מוכר שאינו רשמי). יעקב איינהורן בן ה-3, שחי  עם שיתוק מוחין (CP), ואלפי חבריו יוכלו לחזור למסגרות שלהם.

כפי שדיווחנו ”בשווים”, מוסדות המוכש”ר תוקצבו רק ב-54 אחוזים ממה שמקבלים ילדים במוסדות הרשמיים. את שאר הכסף ההורים היו צריכים להשלים במימון עצמי ודרך תרומות.

ועדת הכספים של הכנסת הבטיחה מספר פעמים לטפל בנושא, כולל הבטחה מסוף השנה שעברה להעביר כספים, אך עד כה הפרה את ההבטחות שלה. המשפחות שילדיהם למדו במוכש״ר, מחו נגד האפליה שחוו לעומת מסגרות החינוך המיוחד הרשמיות.

פתיחת שנת הלימודים של ילדי המוכש״ר עמדה בסימן שאלה גדול. בחמישי האחרון התקבלה הבשורה והתקציב יועבר החל מאוקטובר הקרוב, בעקבות מאבקים רבים בהובלת ח”כ מיקי לוי (יש עתיד-תל”ם), ח”כ שלמה קרעי (הליכוד) וח”כים נוספים.

בנוסף, מנכ”ל משרד החינוך, עמית אדרי, אימץ המלצות של צוות בין-משרדי שהוקם לצורך העניין, ובעקבותיהן רפורמת אופק חדש תחול באופן רשמי על גני הילדים של המוכש”ר, כבר בשנה הקרובה. ימי הלימודים יוארכו ב-40 דקות, והגננות יקבלו תוספת של 16 אחוזים לשכר. בשלב השני שיתחיל בשנה הבאה, תבנה תשתית מידע, יצירה והסדרה של נהלי ותהליכי עבודה ויוכנסו מערכות מחשוב לגנים.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“ההישג אדיר״, אמר דוד שרפר, יו”ר פורום המוכש”ר, לאתר ״שווים״, ״זו הודעה חד משמעית שבסוף התהליך גני החינוך מיוחד יכנסו לאופק חדש. כולל תיקון מודל תקצוב, בדומה לאופן שבו מתוקצבים בתי הספר לחינוך מיוחד המוכרים שאינם רשמיים. זו התרגשות עצומה לראות בעיניים את תחילתו של שינוי ותיקון האפליה והפגיעה החמורה בילדי הגנים בחינוך המיוחד החרדי”.

חבר הכנסת מיקי לוי

ח”כ מיקי לוי מסר: “אני מודה לשר האוצר שנענה לבקשתי, ושמח שתלמידי החינוך המיוחד יוכלו להתחיל את שנת הלימודים כנדרש, ללא מחסור בתקציב שיאפשר זאת. אני מקווה כי ההבטחות להקצאת הסכום החסר הפעם יקוימו״.

ח”כ שלמה קרעי מסר: “תודה לאל, בסיוע שר האוצר, ח”כ ישראל כ”ץ, ח”כ מיקי לוי, הצלחנו לאשר סופית את התקציב לתיקון האפליה של ילדי החינוך המיוחד במוכש”ר. יש עוד דרך ארוכה, אך זהו תחילתו של הצדק למען החלשים ביותר, שאיכשהו נשארו מאחור״.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות