נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותבגלל שאין מלווה רפואי: יונתן בן ה-5 לא יכול לנסוע לגן

בגלל שאין מלווה רפואי: יונתן בן ה-5 לא יכול לנסוע לגן

הילד עלול לחטוף התקף אפילפסיה. עיריית תל אביב ומשרד החינוך מעבירים אחריות מאחד לשני

רוב ילדי ישראל הלכו אתמול לראשונה לגנים ולבתי הספר, אבל יונתן אלין בן 5, שחי עם פיגור שכלי ואפליפסיה, נשאר בבית. ולא – הוא לא גר בעיר אדומה. יונתן עלול לחטוף התקף בנסיעה, שאורכת כ-40 דקות. עיריית תל אביב וחברת ההסעות לא מוכנות לשאת באחריות לתרחיש כזה.

ליאת, אמו של יונתן, אם חד הורית ונכה המוכרת בביטוח לאומי, זועקת לעזרה: “שאלתי מי אחראי על הילד שלי ולא קיבלתי תשובות”, אמרה בשיחה עם ״שווים״. אלין ציינה כי התריעה על המצב בפני העירייה כבר לפני חודשים רבים, אך שלא נמצא פתרון גם עכשיו, ביום השני לשנת הלימודים.


“דיברתי עם המלווה של הילד שלי, הוא לא מוכשר ולא מתודרך״, היא אמרה, ״אם יקרה לו משהו? מבחינתי להזמין אמבולנס. השאלה אם הוא יעשה את זה ועל כך אני לא יכולה לקחת את הסיכון. זה החיים של הילד שלי, משחקים פה בחיי אדם”.

זו לא ההתמודדות הראשונה של אלין עם הסיטואציה. “לפני שנתיים היה לנו מצב דומה. יונתן נשאר חודשיים בבית עד שהעניין סודר. אני מאוד מקווה שהסיפור לא יחזור גם השנה. הוא כל כך התרגש לחזור לגן, לפגוש את החברים ולצאת מהבית”.

אלין סיפרה כי מצבה הכלכלי קשה. ילדיה לא יצאו מהבית, והגן הוא נקודת האור החיובית בחייו של יונתן. “אין לי רכב אז בגלל זה צריכים לדפוק אותנו? המרחק מהבית לגן הוא של שני אוטובוסים מדרום תל אביב לצפון, כך שאם אין לו הסעה, אין לו איך להגיע״.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************


מעיריית תל אביב נמסר: ״הנושא בבדיקה מול משרד החינוך. בודקים האם ניתן לקבל סייעת רפואית״. ממשרד החינוך נמסר: האחריות על הצבת מלווה בהסעה והכשרתו בעת הצורך למתן טיפול לא פולשני, מוטלת על הרשות. על כן יש לפנות לרשות שבה מתגורר התלמיד״.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות