נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםהרפורמה בהתפתחות הילד: מדד אלו"ט יעקוב אחרי זמני התורים

הרפורמה בהתפתחות הילד: מדד אלו”ט יעקוב אחרי זמני התורים

על סמך נתונים שיעבירו ההורים, יפורסם אחת לכמה חודשים מדד שיבחן את תפקוד קופות החולים השונות בתחום

אלו”ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, משיקה את “אלו”ט-תו“, מדד למעקב אחר יישום הרפורמה בהתפתחות הילד שנכנסה לתוקף שלשום.

מטרת המדד היא לוודא שהרפורמה עומדת ביעדיה ומצליחה לקצר את התורים ולשפר את טיב ומקצועיות השירות שניתן על ידי קופות החולים בתחום שירותי התפתחות הילד.

במסגרת המיזם ייאסף מידע על זמינות התורים לאבחונים ולטיפולים ואיכותם, ויועבר לאתר ייחודי שהוקם לטובת היוזמה, ודרכו לצוות המומחים של “אלו”ט-תו”. הצוות יתכלל וינתח את הנתונים ויפרסם אחת למספר חודשים את המדד, וזאת על מנת ליידע את ציבור ההורים מי הקופות המובילות במתן שירות לילדים עם אוטיזם.

“כדרכנו, אנחנו לא עומדים מהצד ונמשיך לעקוב באופן אקטיבי ולוודא שאכן הרפורמה עומדת ביעדיה, ושההורים מצליחים לקבל את השירות הטוב ביותר עבור ילדיהם”, אמר עורך הדין מיכאל זץ, מנהל אגף קידום זכויות באלו”ט. “לשם כך יצרנו את מדד ‘אלו”ט-תו’, שחלק מרכזי ממנו מסתמך לראשונה על שיתוף הציבור, במקרה זה הורים לילדים על הרצף, שהם צרכני השירות העיקריים”.

עוד הוסיף זץ כי “מהמידע שיגיע מהשטח, מההורים, ללא גורמים מתווכים, נוכל לראשונה למדוד ולדרג בזמן אמת את השירותים הניתנים על ידי קופות החולים בשירותי התפתחות הילד בכל הארץ. את המידע אנו נפרסם וננגיש לציבור, והוא יהווה פרמטר מוביל לקהל המבוטחים בבואם לבחור את קופת החולים בה ילדיהם יקבלו את הטיפולים הפרא-רפואיים בזמינות גבוהה, נגישות ומקצועיות”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לאתר המדד

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות