נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםהרפורמה בהתפתחות הילד: מדד אלו"ט יעקוב אחרי זמני התורים

הרפורמה בהתפתחות הילד: מדד אלו”ט יעקוב אחרי זמני התורים

על סמך נתונים שיעבירו ההורים, יפורסם אחת לכמה חודשים מדד שיבחן את תפקוד קופות החולים השונות בתחום

אלו”ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, משיקה את “אלו”ט-תו“, מדד למעקב אחר יישום הרפורמה בהתפתחות הילד שנכנסה לתוקף שלשום.

מטרת המדד היא לוודא שהרפורמה עומדת ביעדיה ומצליחה לקצר את התורים ולשפר את טיב ומקצועיות השירות שניתן על ידי קופות החולים בתחום שירותי התפתחות הילד.

במסגרת המיזם ייאסף מידע על זמינות התורים לאבחונים ולטיפולים ואיכותם, ויועבר לאתר ייחודי שהוקם לטובת היוזמה, ודרכו לצוות המומחים של “אלו”ט-תו”. הצוות יתכלל וינתח את הנתונים ויפרסם אחת למספר חודשים את המדד, וזאת על מנת ליידע את ציבור ההורים מי הקופות המובילות במתן שירות לילדים עם אוטיזם.

“כדרכנו, אנחנו לא עומדים מהצד ונמשיך לעקוב באופן אקטיבי ולוודא שאכן הרפורמה עומדת ביעדיה, ושההורים מצליחים לקבל את השירות הטוב ביותר עבור ילדיהם”, אמר עורך הדין מיכאל זץ, מנהל אגף קידום זכויות באלו”ט. “לשם כך יצרנו את מדד ‘אלו”ט-תו’, שחלק מרכזי ממנו מסתמך לראשונה על שיתוף הציבור, במקרה זה הורים לילדים על הרצף, שהם צרכני השירות העיקריים”.

עוד הוסיף זץ כי “מהמידע שיגיע מהשטח, מההורים, ללא גורמים מתווכים, נוכל לראשונה למדוד ולדרג בזמן אמת את השירותים הניתנים על ידי קופות החולים בשירותי התפתחות הילד בכל הארץ. את המידע אנו נפרסם וננגיש לציבור, והוא יהווה פרמטר מוביל לקהל המבוטחים בבואם לבחור את קופת החולים בה ילדיהם יקבלו את הטיפולים הפרא-רפואיים בזמינות גבוהה, נגישות ומקצועיות”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לאתר המדד

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות