נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזם״הבן שלי לא יילך לבית הספר, כי אין מי שיחזיר אותו...

״הבן שלי לא יילך לבית הספר, כי אין מי שיחזיר אותו הביתה״

שינויים במערך ההסעות וביטול המלווים פוגעים בדוד וחבריו בחינוך המיוחד. אם עיוורת: לקחת אותו בעצמי זו סכנת חיים

דוד בן ה-8 מנשר, שיש לו חשש לאוטיזם, התחיל השבוע את לימודיו בכיתה ב’ בבית הספר ״גלילות״. בגלל ביטול הסעות פרטיות עם ליווי על ידי העירייה, אימו סבטלנה צריכה לאלתר פתרונות בעזרת הורים אחרים או לסכן את בריאותיה וחייה ולקחת אותו בעצמה. סבטלנה היא עיוורת וסוכרתית עם 100 אחוז נכות.


השנה, בשל שגרת הקורונה שנכפתה על כולנו, נאלצו העיריות השונות לקבוע מתווים חדשים להסעות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ערב תחילת שנת הלימודים, סבטלנה והורים נוספים מהחינוך המיוחד קיבלו הודעה מהעירייה, שלפיה ההסעות הפרטיות מתבטלות, וילדי החינוך המיוחד ייסעו עם ילדי החינוך הרגיל, ללא ליוויי, כפי שהיו רגילים עד כה.

“בשבילי זו סכנת חיים לנסוע בתחבורה הציבורית״, הדגישה סבטלנה, ״תמיד היו אוספים את בני מפתח הבית, וכעת אני צריכה לעבור מסע ייסורים של חמישה קילומטרים, רק כדי שהילד שלי ילך לבית הספר. במתווה שגיבשה העירייה, האוטובוס שאמור לקחת את הילד שלי נמצא במקום רחוק מהבית שלי, כאשר הדרך לא נגישה. אין מעבר חצייה, אין רמזורים נגישים וזו סכנה עבורי ללכת אל הלא נודע מבחינתי. מה יהיה ברגע שהוא יחזור מבית הספר? אני אאלץ להגיע לשם לבדי שאין לי מושג איך אעשה זאת, לחכות לו בתחנה המדוברת, לקוות שאני במקום הנכון ולחזור לביתי”.

ברגע שקיבלה את ההודעה, סבטלנה פנתה לאגף החינוך המיוחד בעיריית נשר, לראש העיר ולאחראי על ההסעות, שם נאמר לה, לטענתה, שאין פיתרון למצב וזה מה שיש.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ביום הראשון של הלימודים, בעלה של סבטלנה לקח חופש מעבודתו על מנת להביא ולהחזיר את בנו לבית הספר, אך זה פיתרון זמני שלא ניתן כאמור להסתמך עליו לטווח הארוך. “אני אובדת עצות. בינתיים סגרתי עם אמא של ילד מהכיתה, שהיא מחזירה את הבן ‏שלי אחרי הלימודים לבית, כי לי אין שום אפשרות לאסוף אותו אחרי הלימודים מבית הספר. מתישהו הבן שלי לא יילך לבית הספר, כי פשוט אין מי שיחזיר אותו הביתה. זו החלטה מגוחכת ומרושעת של ראש העיר כדי לחסוך כסף על חשבון הילדים שלנו”.

עדכון 10.9 17:00 תגובת העירייה

“עיריית נשר מסיעה כ-250 תלמידים בכל יום למסגרות החינוך המיוחד על פי זכאות ותנאים הנקבעים על ידי משרד החינוך. תלמידים הלומדים במסגרות החינוך הממלכתיות הרגילות בעיר, המוגדרים כלקויי למידה, אינם זכאים להסעות על פי אותם קריטריונים אותם קבע משרד החינוך.

“עיריית נשר הגדילה לעשות, לפנים משורת הדין, על אף חוסר התקצוב, ויזמה הסעות מתקציב הרשות לכלל התלמידים בעיר, ללא אפליה בין לקויי למידה לכשאינם. עיריית נשר מחויבת בחסיון מידע ואינה יכולה להתייחס באופן ספציפי למידע רפואי אשר נמצא ברשותה , נציין כי בנה של הגב’ סבטלנה אינו זכאי להסעה לפי הקריטריונים שהגדיר משרד החינוך.

“בניגוד לנטען בפנייתכם, בנה אינו מוגדר במשרד החינוך כלוקה באוטיזם. כל תלונה בנושא זכאות להסעות יש להפנות למשרד החינוך המאשר הסעות לתלמידים. נציין בזאת כי הגברה סבטלנה, הינה עובדת קבועה בעיריית נשר אשר מתנהלת בצורה עצמאית ומסלול הגעתה לעירייה בכל יום עובד בתחנת האיסוף של בנה להסעתו לבית הספר”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות