נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
הסתדרות 480-100

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיאוטיזםכך שינתה "רחוב סומסום" עמדות כלפי ילדים עם אוטיזם

כך שינתה “רחוב סומסום” עמדות כלפי ילדים עם אוטיזם

מחקר: חשיפה של הורים לילדים "רגילים" לתכנים על אוטיזם בתוכנית הפחיתה את ההטיה השלילית כלפי הנושא

אם הייתם זקוקים לעוד הוכחה שלתקשורת יש יכולת השפעה על עמדות של בני אדם, אז הנה: מחקר חדש שפורסם בכתב העת “אוטיזם” מלמד כי תכני התוכנית האמריקאית “רחוב סומסום” העוסקים באוטיזם הצליחו לשנות דעות של הורים לילדים “רגילים” כלפי ילדים אוטיסטים.

לפני חמש שנים החליטו בתוכנית המיתולוגית לשים דגש מיוחד על נושא האוטיזם. לשם כך נוספה דמות מרכזית לתוכנית, ג’וליה, הנמצאת על הרצף, ובנוסף עלו באתר ייחודי של התוכנית חומרים מקוונים עם מידע על הלקות, אינפורמציה חשובה להורים ועוד.

Sesame Street and Autism: See Amazing in All Children website – זה שמו של האתר, או בתרגום חופשי לעברית “רחוב סומסום ואוטיזם: לראות דברים מדהימים בכל הילדים”. עכשיו מתברר, כאמור, שהאתר הצליח לגרום לשינוי אצל הורים, בין אם לילדים “רגילים” ובין אם לילדים אוטיסטים.

מאחורי המחקר עומדות כמה מהאוניברסיטאות המובילות בארה”ב. בסך הכל השתתפו בו 1,180 הורים, מתוכם 473 הורים לילדים על הספקטרום ו-707 הורים לילדים שאינם על הרצף. ההורים נשאלו על עמדותיהם לפני שנחשפו לתכנים המדוברים של “רחוב סומסום”, וגם אחרי שנחשפו אליהם. בין השאר נשאלו ההורים לגבי ידע ועמדות בנושא אוטיזם, תחושות ביטחון הורי, פחד וסטיגמות.

כצפוי, לפני החשיפה לתכנים של “רחוב סומסום” לאמהות ולאבות לילדים “רגילים” הייתה יותר הטיה שלילית כלפי אוטיזם לעומת הורים לילדים אוטיסטים. לאחר צריכת התכנים ההטיה השלילית פחתה בקרב ההורים לילדים ללא אוטיזם, ולמעשה שתי קבוצות ההורים היו בעלות רמות הטיה דומות.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בנוסף, הורים רבים לילדים עם אוטיזם דיווחו על תחושת העצמה בעקבות החשיפה לאתר “לראות דברים מדהימים בכל הילדים” ולתכנים שלו.

“רכישת ידע מאתר אינטרנט עשויה לשמש דרך קלה ומהירה להפחתת הטיה ללא השלכות מזיקות פוטנציאליות כלפי אנשים עם אוטיזם”, ציינו מחברי המחקר, “מדובר בצעד מעודד לשיפור עמדות כלפי אנשים עם אוטיזם”.

ג’וליה, הילדה על הספקטרום מ”רחוב סומסום”. צילום מתוך פייסבוק

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות