נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותלראשונה: אלפי ילדים משולבים יקבלו סייעת גם בצהרון

לראשונה: אלפי ילדים משולבים יקבלו סייעת גם בצהרון

כך הודיע משרד החינוך. מדובר בילדי גנים מעשירונים נמוכים ובילדי כיתות א'-ב' שלומדים בצהרונים של "ניצנים"

בשורה לתלמידים עם צרכים מיוחדים המשולבים בחינוך הרגיל ולהוריהם: משרד החינוך החליט היום (ד’) כי החל מהשנה הם יוכלו לקבל במסגרת הצהרונים של “ניצנים” (המופעלים על ידי משרד החינוך) סייעת אישית שתלווה אותם ותאפשר להם להמשיך את יום הלימודים גם במסגרת זו, המתקיימת בגנים ובבתי הספר.

ההחלטה נוגעת לילדי גנים בעשירוני למ”ס 1-5 ועל תלמידי כיתות א-ב בעשירוני למ”ס 1-10. בסך הכל מדובר באלפי תלמידים שייהנו מהשירות החדש.

המשרד יתקצב את שעות הסייעת בצהרון באופן מלא, בעבור כל התלמידים הזכאים לשעות סיוע בהתאם לתוספת השנייה לתיקון מספר 11 לחוק החינוך המיוחד, וזאת על פי החלטת ועדת הזכאות והאפיון.

תוכנית צהרוני “ניצנים” פועלת במוסדות החינוך לגילאי 8-3 בגני הילדים באשכולות למ”ס 5-1 ובכיתות א’-ב’ בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד בכל האשכולות בבתי הספר היסודיים המתוקצבים על ידי משרד החינוך. צהרוני “ניצנים” פועלים במסגרות הלימודיות בימים א’-ה’ עד השעה 16:00 במשך כל שנת הלימודים.

יש לציין כי מדובר באחוז קטן מסך הילדים המשולבים במערכת החינוך בגילאים המדוברים. עם זאת, זהו צעד ראשוני ותקדימי בעל חשיבות לא מבוטלת.

“הכלה ושילוב הם מהערכים החשובים שמערכת החינוך מקדמת”, אמר שר החינוך יואב גלנט. “הם משקפים הוגנות, צדק, שוויון וסובלנות. הם משקפים את המחויבות שלנו כלפי כל תלמידי ישראל להעניק להם חינוך ראוי”.

“בשורה חשובה לתלמידים ולהורים”. שר החינוך יואב גלנט

לדברי השר גלנט, מדובר בצעד שהוא תיקון. “אנחנו מרחיבים את המענים לתלמידים המשולבים, ומאפשרים להם לקבל חינוך צודק ושוויני. מתן הסייעת האישית גם בצהרונים של המשרד תבטיח להם הכלה מיטבית ומסגרת יום לימודים ארוך, עם סטנדרטים גבוהים ואיכותיים. זו בשורה חשובה לתלמידים וזו בשורה חשובה להוריהם”.

מנכ”ל המשרד, עמית אדרי, התייחס למעטפת הרחבה של תמיכה שלה זקוקים התלמידים המשולבים. “הרחבת התמיכה תבטיח להם שוויון הזדמנויות אמיתי”, אמר אדרי, “ולאור חשיבתו של ערך זה החלטנו לאפשר לתלמיד המשולב לקבל סייעת אישית שתלווה אותו גם במסגרת הצהרונים. היא תאפשר לו להאריך את יום הלימודים במסגרת מבוקרת, איכותית ועשירה, ובד בבד היא תאפשר להוריו להמשיך בשגרת עבודתם”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות