נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאנשים עם מוגבלויותוהזוכה באוסקר היא... מהפכת השילוב

והזוכה באוסקר היא… מהפכת השילוב

האקדמיה לקולנוע הודיעה כי מ-2024 תעמיד ייצוג של אנשים עם מוגבלות כתנאי להתמודדות על הפרס היוקרתי

לראשונה, האקדמיה האמריקאית לקולנוע תעמיד ייצוג של אנשים עם מוגבלות כתנאי להתמודדות של סרטים בטקס האוסקר. התוכנית תצא לדרך בשנת 2024, כך על פי הודעת האקדמיה.

תעשיית הקולנוע לא נשארה אדישה לטרנד השילוב של אנשים ונשים עם מוגבלויות, הזוכים לסיקור הולך וגובר בתקשורת. הצעד המבורך של האקדמיה נועד “לעודד ייצוג שווה ולחשוף קהלים לסוגים שונים ומגוונים של קהלים”, ובהם אוכלוסיות מוחלשות כגון נכים, שחורים ולהט”בים.

לצד זה, מדגישים באקדמיה, הסטנדרט מחויב להתבסס על מספר דרישות כמו איכות עלילה, טיב השחקנים וקידום הזדמנויות עבור הצוות.  כל הסטנדרטים האלה יישארו על כנם במקביל לדרישה לשלב אנשים עם מוגבלות פיזית וקוגניטיבית ולכלול את הופעתם בתוך הסרט, כך שהם ייקחו בו חלק משמעותי.

הניסיונות לתיקון יחלו כבר השנה, במתכונת מוגבלת, שתהיה תקפה רק לסרטים עטורי שבחים. התקן המלא יתקבל רק ב-2024.

האוסקר. יותר אוכלוסיות מוחלשות בתעשייה

דיוויד רובין, נשיא האקדמיה שמפקח על איכות סרטי האוסקר, ומנכ”ל האקדמיה דאוון הדסון הודיעו שהם מאמינים שהמהלך ייצר “שינוי חיוני, נרחב ומתמשך בתעשייה”.

ביקורת רבה נמתחה בשנים האחרונות על היעדר ייצוג של קהילות מוחלשות בתעשיית הסרטים בהוליווד, דוגמת אנשים עם מוגבלויות, אפרו אמריקאים וחברי קהילת הלהט”ב. כך למשל, בשנה האחרונה רק 1.6 אחוזים מהדמויות בסרטים הרווחיים של הוליווד היו עם מוגבלויות.

לורן אפלבאום, פעילה חברתית למען אנשים עם אוטיזם, בירכה על היוזמה. “זה מאמץ מבורך ומשמעותי מצד האקדמיה לקדם אנשים עם מוגבלויות לגלם תפקידי אופי בסרטים, ולהביא לתשומת הלב הציבורית סיפורים אודות אנשים עם אוטיזם”, אמרה אפלבאום. “מדובר בצעד חשוב שמקדמת תעשייה שבמשך שנים סירבה להשתנות, אף על פי שלפניה עוד הרבה עבודה”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

כתבות אחרונות