נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיבריאותמזכ"לית הסתדרות המורים: "להכניס לסגר גם את החינוך המיוחד"

מזכ”לית הסתדרות המורים: “להכניס לסגר גם את החינוך המיוחד”

יפה דן דוד מתנגדת להחלטה המסתמנת להחריג את החינוך המיוחד מהסגר. בתגובה ההורים יוצאים נגדה בחריפות

הסגר המתקרב מטריד כל הורה במדינת ישראל, אבל לפחות כרגע נראה שהוא מטריד יותר הורים לילדים בחינוך המיוחד.

בתחילה דווח באמצעי התקשורת שתלמידי החינוך המיוחד יוחרגו מהסגר על הגנים ועל בתי הספר, אולם הבוקר שלחה מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מכתב לשר הבריאות, המעמיד את ההחלטה הזו בספק.

תחת הכותרת “התנגדות להחרגת החינוך המיוחד מהסגר”, כותבת בן דוד לשר הבריאות יולי אדלשטיין כך: “מתווה קבינט הקורונה כפי שפורסם בכלי התקשורת ממליץ בין היתר כי מערכת החינוך תיכנס לסגר החל מיום רביעי הקרוב, למעט החינוך המיוחד.

“… הסתדרות המורים מכירה בחשיבות וברגישות הגבוהה של הפעלת החינוך המיוחד עבור התלמידים ומשפחותיהם, אך הדעת אינה יכולה לסבול מצב לפי ייזנחו השיקולים הבריאותיים של ציבור עובדי ההוראה והתלמידים בחינוך המיוחד ויסכנו את בריאותם, כך שהלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו כסדרם כאילו נגיף הקורונה פוסח על החינוך המיוחד.

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד

“יודגש כי דווקא בחינוך המיוחד אין דרך להימנע ממגע וקרבה בין צוות החינוך לילדי החינוך המיוחד, וכי בתי הספר של החינוך המיוחד מאגדים בתוכם ילדים מערים שונות וממחוזות שונים, והדבר עלול להביא להפצת תחלואה ביתר שאת בקרב הציבור כולו, ויביא בהכרח לפגיעה גם ביעילותו של הסגר ובבריאותם של עובדי ההוראה וילדי החינוך המיוחד.

“על כן, ככל שבכוונתכם להטיל סגר ולסגור את כלל מוסדות החינוך, על אחת כמה וכמה שעליכם לסגור את החינוך המיוחד, כפי שהיה בסגר הקודם כאשר התחלואה הייתה נמוכה בהרבה.

“אנו מתנגדים מכל וכל להחרגת החינוך המיוחד מכלל מוסדות החינוך, ודורשים שככל שיוטל הסגר, לא יוחרג ממנו החינוך המיוחד”.

העתקים מן המכתב נשלחו לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר החינוך יואב גלנט ולפרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו.

המכתב התקבל בכעס גדול בקבוצות הווטסאפ של הורים לילדים בחינוך המיוחד, שמיהרו להפיץ את מספר הטלפון של יפה בן דוד כדי שהורים יוכלו לשלוח לה מסרוני מחאה. “אף אחד לא מבין מה המשמעות של סגירת החינוך המיוחד בשביל הילדים”, אמרה אמא לילד אוטיסט בתפקוד נמוך ל”שווים”. “זה להרוג להם את השגרה, להוציא אותם מאיזון, ובעיקר לא לאפשר להורים לתפקד ולהמשיך לפרנס את הבית”.

היום צפויה הממשלה לקבל החלטה בנושא הסגר בכלל ומערכת החינוך בפרט, כולל החינוך המיוחד.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

גם באלו”ט יצאו נגד המכתב של בן דוד. עו”ד מיכאל זץ, מנהלת אגף קידום זכויות באלו”ט, אמר כי “נחיצות המשך הפעלתה של מערכת החינוך המיוחד והמענים הטיפוליים גם בזמן הסגר, קיבלה התייחסות רחבה במסגרת דו”ח ההמלצות של שולחן עגול שהתקיים במשרד רה”מ, בשיתוף נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, כמו גם במסגרת דו”ח הפקת לקחים מיוחד שהוציאה אלו”ט. למרות המלצות אלה, וההסכמה הגורפת בדבר הצורך בהפעלת מערכת חינוך מיוחד גם בזמן סגר, נחרדנו מעמדת ההסתדרות ומהאיום לסגור גם את מערכת החינוך המיוחד במקרה של סגר.

“יובהר, סגירת מערכת החינוך המיוחד היא בבחינת גזירה שתלמידים עם אוטיזם ובני משפחותיהם לא יוכלו לעמוד בה פעם נוספת, שעה שהם עדיין סוחבים את הפערים הלימודיים והטיפוליים שנוצרו בעת הסגר הקודם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות