נושאים קשורים

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"

גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים

השריפה בהוסטל בירושלים: חשד להיעדר אמצעי כיבוי אש

שני דיירים נהרגו הבוקר בהוסטל לתשושי נפש, המנוהל על-ידי עמותת "עלי שיח". במשטרה בודקים האם מדובר בבית פרטי שהוסב להוסטל – ללא התקנת אמצעי כיבוי כחוק



הצגה חדשה חושפת את השכול דרך עיניו של אדם עם מוגבלות

"בוקר של שוטים" מבית תיאטרון עוטף הנגב מציגה את דמותו של עוזאי, אדם עם מוגבלות שאיבד את שני אחיו בעקבות מלחמת לבנון הראשונה
ראשיאוטיזםהיפוך מגמה: דיירי ההוסטלים ייצאו לחופשות במהלך הסגר

היפוך מגמה: דיירי ההוסטלים ייצאו לחופשות במהלך הסגר

כך החליט שר הרווחה איציק שמולי, שהפך את מדיניות המשרד מהסגר הקודם: "מוגבלות היא לא סיבה לבידוד"

דיירי המסגרות לאנשים עם מוגבלויות יוכלו לצאת לחופשה בחיק משפחתם במהלך הסגר הקרוב – כך הודיע הערב משרד העבודה והרווחה.

מדובר בשינוי של המדיניות שהייתה נהוגה עד כה, ומי שהורה על השינוי הוא שר הרווחה איציק שמולי. “מוגבלותם אינה סיבה לסגירתם ולבידודם”, הדגיש שמולי. מדובר בדיירים המתגוררים במסגרות של מינהל מוגבלויות במשרד.

החופשה תתאפשר לאחר התחייבות המשפחה שבקרב בני הבית אין חייבים בבידוד או אנשים שנדבקו בקורונה. ביקורים במסגרות במהלך הסגר יתאפשרו בהתאם לשיקול הדעת המקצועי של מנהלי המסגרות.

“בידודם של החוסים במעונות מבני משפחותיהם לתקופה ממושכת עלול להותיר בהם צלקת מיותרת”, אמר השר שמולי. “ככל שאין מחלות רקע מסכנות, מוגבלותם אינה צריכה להוות סיבה לבידודם, ולכן הוריתי לאפשר את יציאתם לחיק המשפחה. מצאנו את האיזון הראוי בין החובה לשמור על בריאותם של הדיירים לבין רצונם הטבעי לבלות בחיק משפחתם”.

“מוגבלות היא לא סיבה לבידוד”. שר הרווחה איציק שמולי

היציאה לביקורי משפחות תתאפשר במהלך כל ערבי החג הקרובים ועד לבוקר שלמחרת החג, פירטו במשרד הרווחה. הדיירים שחוזרים למסגרות יתבקשו לעבור בדיקת קורונה או על ידי קופת החולים בה הם חברים או במסגרת עצמה, בהתאם לזמינות הבדיקה במסגרת.

לגבי חול המועד סוכות, יציאה לחופשה תתאפשר בהתאם לשיקול דעת הגורמים המקצועיים בתוך המסגרת. גם ביקורי משפחות במסגרות יתאפשרו בהתאם לשיקול דעתו של מנהל המסגרת, כאשר לנגד עיניו העדפת טובתו של הדייר. אם יאושר, הביקור ייערך בהתאם ובכפוף להנחיות התו הסגול.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“אנו פועלים כל העת מול משרד הבריאות על מנת לוודא שלרשות המסגרות יעמדו מספיק ערכות לבדיקת קורונה”, הסביר שמולי, “כדי שהצוותים המקצועיים יוכלו לשמור על בריאותם של כלל הדיירים. אני מודה למנכל המשרד, ד”ר אביגדור קפלן, לסמנכ”ל תחום מוגבלויות מר גדעון שלום ולרופאה הראשית דר׳ שגית ארבל אלון ולכל צוות המשרד על הנכונות הרבה ועל שיתוף הפעולה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות