נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאוטיזםזה מתווה הלימודים בחינוך המיוחד לתקופת "סגר החגים"

זה מתווה הלימודים בחינוך המיוחד לתקופת “סגר החגים”

כפי שפורסם ב"שווים", החינוך המיוחד ימשיך לפעול. משלבות שיסכימו לכך יוכלו להגיע לבתי הילדים המשולבים ולסייע להם

משרד החינוך מפרסם הערב את מתווה הלימודים בחינוך המיוחד ל”סגר החגים” המתקרב. הסגר צפוי להימשך כשלושה שבועות, ולפי הערכות ייתכן שהוא יתארך עוד.

כפי שפורסם ב”שווים”, החינוך המיוחד ימשיך לפעול גם במהלך הסגר. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו הלימודים במוסדות עצמם עד השעה 14:30. כנ”ל לגבי המרכזים החינוכיים בבתי החולים.

בכיתות חינוך מיוחד הפועלות בבתי הספר הרגילים ייערכו הלימודים במוסדות החינוך, או במוקדי חינוך של הרשות המקומית. הלימודים בכיתות התקשורת והכיתות הקטנות האחרות יתקיימו עד 14:30.

תלמידים שלומדים בכיתות רגילות (וזכאים לתמיכה מסל אישי) ילמדו מרחוק יחד עם יתר חבריהם לכיתה, ובנוסף יקבלו מענה חינוכי אישי או קבוצתי (עד 10 משתתפים) בבתי התלמידים או במוקדי החינוך של הרשויות, בהתאמה.

המשמעות, כפי שדיווחנו כאן אתמול, היא שמשלבות יוכלו להגיע לסייע לילדים בבתיהם בשעות הלימודים, בכפוף לנהלי משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי כפי שפורסמו ערב פתיחת שנת הלימודים. הדבר נכון לכל הגילאים – מילדי גן ועד לתלמידים בתיכון.

לימודים בחינוך המיוחד יתקיימו עד 14:30

תלמידים עם מוגבלות בשכיחות גבוהה (לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז, הפרעות התנהגות, הפרעות רגשיות, עיכוב התפתחותי או שפתי, משכל גבולי) שלומדים בכיתות רגילות ילמדו לפי המערכת הכיתתית. המחנכת ומורת השילוב יתכננו עבורם למידה מקוונת מותאמת, בהתאם לתוכנית האישית.

תלמידים חולים שנמצאים בביתם ימשיכו לקבל שירותי חינוך כבשגרה, ובמידת הצורך תתוגבר הלמידה מרחוק.

תלמידים עם צרכים מיוחדים שנבצר מהם להגיע למוסד החינוכי, או כאלה שנדרש בעניינם מענה נוסף, יקבלו ערכות חינוך אישיות, שיכללו אביזרים וציוד לימודי וטיפולי.

משרד החינוך מבהיר כי הסעות התלמידים ימשיכו להתנהל כבשגרה. כדי לאפשר לעובדי ההוראה בחינוך המיוחד לקיים למידה במוסדות החינוך, יופעלו בעבור ילדיהם מרכזי יום (לגילאי 3 עד 12).

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

כל שירות החינוך המיוחד יפעלו בהתאם להנחיות הבריאות המקובלות. “מתוקף מחויבותו לתלמידי החינוך המיוחד, ימשיך משרד החינוך להבטיח רצף חינוכי ורצף טיפולי עבור התלמידים”, נמסר ממשרד החינוך, “ולפי הצורך ייבנו עבור תלמידים משולבים בחינוך הרגיל תוכניות חינוך ותוכניות טיפולים אישיות”.

לפי משרד החינוך, תוכנית אישית כוללת שעות ליבה, שעות יצירה, פיתוח מיומנויות ותמיכה – פיזית, קוגניטיבית ונפשית.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות