נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותהורים חוששים מביטול היציאות מההוסטלים: "נזק בלתי הפיך לילדים"

הורים חוששים מביטול היציאות מההוסטלים: “נזק בלתי הפיך לילדים”

לקראת סגר: האם המדינה תסגור שוב את מוסדות הרווחה ותנתק צעירים עם מוגבלויות ממשפחותיהם? הורים: לא נסכים

בעוד שלושה ימים יחל הסגר הכללי השני – שצפוי להימשך כשלושה שבועות – וגם הפעם מרחף מעל משפחות החוסים במוסדות הרווחה האיום בביטול הביקורים והיציאות, כפי שהיה בסגר הראשון. המשמעות קשה מאוד עבור אנשים עם מוגבלות שלא יראו את משפחתם במשך תקופה ארוכה.

בסגר הקודם הופעל לחץ כבד על ידי ההורים ואושרו לבסוף הביקורים בתום מאבק עיקש, אבל כעת חזרו המשפחות לנקודת ההתחלה.

“אנשי הצוות עושים עבודת קודש, אבל גם לפי משרד הרווחה ההדבקות נגרמות על ידם”, אומר לאתר “שווים” עו”ד עופר ויסוקר, אחד ההורים המובילים את המאבק, שבנו יואב בן ה-17 (על הרצף האוטיסטי) שוהה באחד ממוסדות הרווחה בארץ. “הורי הילדים מאוד מקפידים. מדובר בנזק נפשי בלתי הפיך לילדים ללא כל צורך”.

בניגוד לסגר הקודם, החינוך המיוחד ימשיך לפעול כרגיל כך שהחוסים עדיין יהיו בסכנת הדבקה. לדברי ויסוקר, “הילדים הרי יוצאים מהמסגרות לבתי הספר שם הם מתערבבים עם צוות נוסף, מורים, תלמידים וכו’. אז מה ההיגיון לא לאפשר להם לצאת למשפחות? זה צינור החמצן שלהם ושלנו. זה מה שמאפשר את האיזון במצב הנפשי שלהם. אנחנו דורשים שמשרד הרווחה יאפשר יציאות וביקורים באופן שוטף”.

לדבריו, “אף אחד לא מדבר איתנו. אומרים לנו שהם דנים בנושא? זה מגוחך. מאז הגל הראשון היה הרבה מאוד זמן לדון. הילד שלי כבר הגיע בעקבות הסגר הקודם בו לא אפשרו יציאות, לאשפוז פסיכיאטרי”.

“בסגר הקודם הילד שלי הגיע לאשפוז פסיכיאטרי”. יואב ועופר ויסוקר (צילום: באדיבות המצולמים)

“לא ניתן להפריז בחומרת הנזקים הבלתי הפיכים”

ויסוקר שיגר מכתב לבעלי תפקידים בכירים בו הוא הסביר כי בסגר יגרם נזק בלתי הפיך לשוהים במסגרות דיור חוץ-ביתי. המכתב נשלח לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, שר הרווחה איציק שמולי, שר המשפטים אבי ניסנקורן ופרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו.

“לא ניתן להפריז בחומרת הנזקים הבלתי הפיכים ובכאב שנגרמו לדיירים חסרי האונים ולמשפחותיהם ובפגיעה בזכויות היסוד הבסיסיות ביותר שלהם במידה העולה על הנדרש”, כתב ויסוקר. “נזקים וכאב מיותרים שניתן והיה צריך להימנע מהם. עומדת בפניכם עכשיו האפשרות לבצע תיקון ולהימנע מלחזור על שגיאות העבר. מדובר בדיני נפשות של ממש”.

ויסוקר הוסיף: “אנא דמיינו את ילדיכם שלכם, בני השלוש או הארבע או החמש, עם המבנה הנפשי והרגשי של גילים אלה, עם יכולת ההבנה של גילים אלה, עם הפגיעות וחוסר האונים של גילים אלה. דמיינו אותם כמופרדים מכם ללא כל יכולת להיפגש בתקופת החגים הממשמשת ובאה ואת השהות הכפויה שלהם, בלעדיכם, במסגרות הדיור החוץ ביתי .דמיינו אותם ואז עשו את הדבר הנכון”.

ממשרד הרווחה נמסר לשווים כי “העניין עדיין בדיונים, טרם התקבלה החלטה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות